Studio Grasshoper designéra Goičiho Sudy koupil NetEase

Studio Grasshoper designéra Goičiho Sudy koupil NetEase

Akvizice přichází krátce po oznámení plánů vrátit se zpět ke značce Shadows of the Damned

Zdroj: Grasshopper Manufacture
22. 10. 2021

Před dvěma dny jsme vás informovali o plánech designéra Goičiho Sudy, který v rozhovoru pro magazín Destructoid odhalil své přání vrátit se společně se svým týmem v Grasshopper Manufacture ke značce Shadows of the Damned. Legendární titul, který vzešel ze spolupráce Sudy, Šindžiho Mikamiho a Akiry Jamaoky, sice vydávala společnost Electronic Arts, ale práva se vrátila do Grasshopperu a Suda se nebrání alespoň remasterům pro nové systémy. Tento posun nicméně nemusel vzejít jen z přání a touhy dát světu vylepšenou, nebo rovnou další várku lechtivého Shadows of the Damned, ale pravděpodobně i z nově nabytých možností díky akvizici. Grasshopper Manufacture se totiž stávají majetkem čínské společnosti NetEase a zvýšená koncentrace nedávných rozhovorů s Goičim Sudou najednou dostává úplně nový rozměr.

„Naše společnost oslavila letos v březnu 23. výročí svého založení. Za uplynulých 23 let představil náš tým autorů s mnoha zkušenostmi a osobnostmi celou řadu her. Nyní se nám ale naskytla jedinečná příležitost přehodnotit vývoj našich titulů i organizační strukturu studia směrem vpřed,“ stojí v prohlášení vývojářů k popisované akvizici. Grasshopper Manufacture mluví o nových možnostech v oblasti vývoje her a odvolávají se na portfolio, za kterým stojí čínská společnost NetEase Games. Při vyjednávání nastala podle vývojářů jasná shoda v tom, čeho chtějí společně dosáhnout a jednomyslně se rozhodli, že se dají dohromady. „To vše, abychom vytvořili více skvělého obsahu pro hráče,“ dodávají zástupci studia. Věří také, že NetEase chápe, v čem jsou lidé z Grasshopperu silní a očekávají ochotnou podporu a spolehlivost coby partnera. „Společnost NetEase bude zodpovědná především za poradenství při plánování našich obchodních aktivit a poskytování dostatečných finančních prostředků na vývoj her,“ stojí v tiskové zprávě poměrně jednoznačně. „My budeme zodpovědní za kreativitu a produkci jednotlivých titulů, abychom zajistili, že budeme schopni i nadále udržovat hlavní rysy a kvalitu našich her, kterými jsme se proslavili,“ vysvětlují pak vývojáři rozdělení pravomocí.

V tiskové zprávě navíc NetEase naznačuje, že s lovem v japonských vodách nekončí a doslova láká další tamější tvůrce ke spolupráci.

Z druhé strany se samozřejmě ozývá neméně nadšené volání, když se zástupci NetEase označují za velké fanoušky Grasshopperu i pana Sudy. „Jejich hry v každém ohledu zrcadlí Sudovu filosofii designu a umělecké úsilí – od konceptu až po obsah,“ chválí Číňané své nové partnery. Vyjadřují také poctu, že mohou se zmiňovaným designérem kráčet vstříc nové éře studia a doufají, že budou schopní týmu v Grasshopper Manufacture zajistit dostatečnou tvůrčí svobodu a finanční podporu, aby mohla vznikat ještě senzačnější díla nežli doposud. V tiskové zprávě navíc NetEase naznačuje, že s lovem v japonských vodách nekončí a doslova láká další tamější tvůrce ke spolupráci. Výzva se ale dá částečně chápat také jako pokyn k přijímání nových zaměstnanců do Grasshopperu, což by odpovídalo vyjádření o změnách v organizační struktuře.

Co se týče fanoušků, ti byli zprávou nejdříve zaskočeni, protože v anglické tiskové zprávě ze strany Grasshopperu zaznělo, že se budou soustředit na consumer games – spotřebitelské hry. Spoustu z nich si to vyložilo jako přesun k vývoji pro mobilní platformy, jak ale upozorňuje například magazín IGN, tímto termínem jsou v Japonsku označovány právě hry pro PC a konzole. Za povšimnutí pak stojí reakce, které dávají tuto akvizici do souvislosti se spekulacemi, že by se ke společnosti NetEase měl připojit autor série Yakuza Tošihiro Nagoši, který po 32 letech opustil Segu. Jeho spojení se Sudou51 by mohlo být poměrně zajímavé, i když třeba jen na producentské úrovni, a výsledkem by skutečně mohly být další ambiciózní tituly.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru