Studia Big Ant, Jagex i Klei mají nové majitele

Studia Big Ant, Jagex i Klei mají nové majitele

Nacon slibuje ještě víc sportovních her z Austrálie a autoři Don't Starve zakotvili v Číně

Zdroj: Big Ant Studios
25. 1. 2021

Nový rok se ještě pořádně ani nerozeběhl a herní byznys hlásí jednu akvizici za druhou. Poslední dny přinesly hned několik zpráv z této kategorie. Už dopoledne jsme psali, že studio Vicarious Visions přechází pod přímou správu Blizzardu. Teď tu máme tři další příklady.

Jagex opět mění majitele

Globální investiční skupina The Carlyle Group dnes oznámila, že koupila studio Jagex. Britský tým proslavila především hra RuneScape. Jagex se sídlem v Cambridge zaměstnává přes 450 lidí a je to jedno z nejúspěšnějších a největších britských studií. Majitele změnila firma v posledních letech několikrát. Od roku 2012 do roku 2016 ji vlastnila skupina Insight Venture Partners. V letech 2016-2020 to byla čínská investiční skupina Hongtou a naposledy loni v dubnu Jagex získal Macarthur Fortune Holding.

Tencent investuje do studia Klei

Novým většinovým vlastníkem kanadského studia Klei Entertainment je zase čínský gigant Tencent. Studio založené v roce 2005 má na kontě hry jako Mark of the Ninja, Don’t Starve nebo Oxygen Not Included a s Tencentem dlouhodobě spolupracuje na distribuci svých titulů v Číně. Klei si má zachovat plnou kreativní autonomii, ujistil jeho zakladatel Jamie Cheng s tím, že se nic nemění na připravovaných projektech ani personálním obsazení studia.

Studio Klei spolupracovalo během uplynulých let s různými vydavateli a distributory a dívalo se na různé potenciální partnery. Žádný z nich ale údajně týmu negarantoval takovou úroveň kontroly jako Tencent. Čínský gigant by měl navíc v dohledné době oznámit další akvizice na poli herního byznysu.

Nacon kupuje Big Ant Studios

Posílil i francouzský vydavatel Nacon. Řady svých vlastních studií rozšířil o australský tým Big Ant specializující se na sportovní hry. Společnost fungující od roku 2001 loni vydala hned dvě tenisové hry ze dvou konkurenčních sérií – Tennis World Tour 2 a AO Tennis 2. Jinak pravidelně dělá třeba kriket a ragby. I Big Ant si má zachovat velkou míru autonomie a měl by se stát ještě důležitějším hráčem (mrk, mrk) na poli sportovních videoher.

Nacon poznamenal, že kriket je považován za druhý nejoblíbenější týmový sport na světě se 120 miliony hráči a 1,5 miliardou fanoušků. Big Ant chtějí své pole působnosti rozšířit na další sportovní disciplíny, ale současně slibují fanouškům, že neopustí série, kterým se věnovali dosud. Nacon už má 9 vlastních first party studií a hrdě se hlásí k vydávání AA her, což je zjevně byznys, který mu funguje.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru