Ne každé nové akci, prémiové i bezplatné, se po spuštění daří a může se těšit velkému zájmu a pozitivním ohlasům. Přece jen se trpkého konce dočkal například Concord nebo po delších snahách i MultiVersus, který přitom lákal na spoustu známých značek. Do klubu neúspěšných titulů se nyní přidává i free to play 3v3 střílečka Spectre Divide, která byla spuštěna v září 2024. Nekončí však jen samotná hra, ale i za ní stojící Mountaintop Studios, jak vývojáři oznámili na sociálních sítích.
A message from our CEO about the future of Spectre Divide and Mountaintop Studios. pic.twitter.com/sk18NIgman
Vývojáři lákali na hru rozvíjející žánr, přičemž důležitým prvkem měla být dualita a možnost ovládání dvou těl zároveň a toho strategicky využívat při útočení nebo bránění. Zajímavá byla rovněž zajímavá výtvarná stylizace. Hra byla spuštěna na Steamu 3. září 2024 a na konci února zamířila s první sezónou nazvanou Flashpoint i na PlayStation 5 a Xbox Series. Ačkoli si vývojáři pochvalovali zpětnou vazbu, kterou v průběhu dvou týdnů od spuštění první sezóny obdrželi, bohužel nebyl zájem takový, aby udržel hru i studio nad vodou, jak připustili v oznámení a vzkazu fanouškům. Loni slibovali, že hra nikam nezmizí, a nejprve byli dokonce optimističtí, jelikož se do hry pustilo kolem 400 tisíc hráčů, přičemž souběžně ji napříč všemi platformami hrálo zhruba 10 tisíc lidí. To ale nestačilo a jak čas plynul, aktivní hráči a příjmy bohužel nedostačovali, aby mohli vývojáři dále pokrývat každodenní náklady. Z toho důvodu se rozhodli ukončit hru i působení studia, jelikož prostředky zkrátka došly.
Vývojáři očekávají, že během nadcházejícího měsíce Spectre Divide vypnou, přičemž plánují deaktivovat nákupy a vrátit peníze, které hráči utratili od spuštění první sezóny, o čemž budou ještě informovat. „Snažili jsme se pokračovat všemi možnými způsoby včetně nalezení vydavatele, dalších investic a/nebo akvizice. Nakonec se nám to nepodařilo. Odvětví je teď v těžké situaci,“ vysvětlují vývojáři. Samotné sdílení této zprávy je pro ně dle slov šéfa studia těžké, jelikož hru milují a jsou hrdí na to, co společně s komunitou dokázali. Kromě samotných hráčů děkují i investorům, kteří pomohli Spectre Divide přivést k životu. Od začátku to pro ně byl projekt, který se zrodil z lásky k žánru, a u kterého se sešlo spoustu talentovaných lidí, jež se nyní musí rozloučit, i když bojovali a snažili se zuby nehty udržet. Chtěli totiž v přeplněném žánru vytvořit něco unikátního a originálního. „Nikdy to nebyla sázka na jistotu. Přesto jsme do toho šli,“ stojí v závěru oznámení. Jak ale vidno, bohužel to nevyšlo.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.