Crucible od Amazonu přijde o dva ze tří herních módů

Vývojáři přiznávají, že se o ně hráči nezajímali. Hře však chybí i minimapa nebo voice chat

Zdroj: Amazon Game Studios
7. 6. 2020
Název hry: Crucible Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 20. 5. 2020 Platformy: Žánr:

Po více než čtyřletém vývoji odstartovala 20. května free-to-play týmová střílečka Crucible. Vývojáři ze studia Relentless ji připravovali pod hlavičkou herní divize Amazonu, který se svým „prvním plnohodnotným videoherním projektem“ náležitě chlubil. Necelé tři týdny po vydání se ale o Crucible v podstatě nemluví, komunita sice oceňuje zápal vývojářů, ale stěžuje si na příliš dlouhé fronty před začátkem zápasu a neoficiální statistika z webu SteamCharts hlásá, že si Crucible za posledních 24 hodin zahrálo 878 hráčů. V konkurenci zvučných free-to-play jmen, kde Crucible nesoupeří jen s Valorantem, ale technicky vzato i s Fortnitem, tak je nutné učinit důležité změny a doufat, že kouzlo hry – pokud nějaké – postupně odhalí víc hráčů.

S tímto vědomím proto informovali vývojáři z Relentless o nadcházejících změnách, které v první řadě zahrnují vyškrtnutí dvou ze tří dostupných herních módů. „Komunita se ukázkově sdružila kolem Heart of the Hives. Od této chvíle proto budeme věnovat veškeré úsilí tomuto módu a uděláme maximum, aby byl ještě lepší. Znamená to, že služba [módů] Harvester Command a Alpha Hunters momentálně skončila,“ říká Colin Johanson, který nese odpovědnost za vývoj značky Crucible. Pokud nemáte se hrou zkušenost, za vysvětlení určitě stojí, že oblíbený režim Heart of the Hives proti sobě staví dva čtyřčlenné týmy, které však musí nad rámec eliminace soupeře ničit také po mapě rozeseté úly létajících monster. Za každý zničený úl pak získají jedno srdce a když se některému z týmů podaří získat tři, vyhrává. Vyškrtnuté módy pak pod sebou skrývají variaci na tradiční režim control, během kterého je nutné nashromáždit určitý počet bodů z týmem ovládaných harvesterů, resp. ambiciózní, ale zjevně nepříliš lákavou variaci na režim battle royale pro osm dvoučlenných týmů.

Možná to hráče týmových stříleček překvapí, ale Crucible nedisponuje minimapou, ale ani vlastním voice chatem, který je pro hraní kompetitivních her nezbytný.

Co se týče dalších změn, Colin Johanson je rozděluje na dvě fáze. V té první se budou vývojáři z Relentless Studios starat o odstranění problémů, na které si hráči stěžují nejvíce a přidávání nových potřebných funkcí. Možná to hráče týmových stříleček překvapí, ale Crucible nedisponuje minimapou, ale ani vlastním voice chatem, který je pro hraní kompetitivních her nezbytný. Řešit se nicméně budou i problémy s hráči, kteří po startu zápasu nereagují a ničí tak zážitek ostatním, inovací by měl projít také pingovací systém a do hry má v blízké budoucnosti dorazit i možnost vzdát se, pokud si ji tým odhlasuje. Na první fázi pak naváže další, která bude vycházet z dalších požadavků hráčů a jejich zpětné odezvy na do té doby provedené změny. Údajně jsou vývojáři ochotní také pozměnit mapu pro Heart of the Hives, případně vylepšit chování vosám podobných PvE nepřátel.

Pokud bychom se však měli vrátit k přijetí, jakého se Crucible dočkalo, v přímém přenosu zřejmě sledujeme začátek konce další z mnoha stříleček, které přišly buď příliš pozdě nebo jen nedokázaly čelit obrovské konkurenci početnějších vývojářských týmů s kvalitnějším marketingem. Posuzovat vlastní kvality hry si bez delší zkušenosti netroufáme, výše popsané změny ale skutečně působí, že jde o plán poslední záchrany, i když Colin Johanson ve video verzi posledního updatu tvrdí opak. Snaží se vysvětlit, že se s podobnými změnami počítalo od začátku, jen je měl tým lépe naznačit dopředu, zda tomu tak je doopravdy ale v tuto chvíli vědí jen sami vývojáři.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru