Streamovací služba Shadow zlevní a nabídne hraní ve VR

Streamovací služba Shadow zlevní a nabídne hraní ve VR

K dispozici bude i ray tracing a rozlišení 4K. Problémy jako s GeForce Now nastat nemusí

Zdroj: Shadow
13. 3. 2020

Že není myšlenka streamování her z cloudových serverů úplně nová, dokazuje například vzpomínka na službu OnLive, která se už v roce 2010 snažila nabídnout funkce, jakými se se dnes chlubí Stadia nebo xCloud. Jistě, OnLive předběhl svou dobu, ale byla to společnost Sony, která v této službě viděla obrovský potenciál a po krachu společnosti skoupila patenty, na nichž teď z části stojí PlayStatio Now. Vzpomenout však musíme i menší projekty, které sice nemají ambice oslovit v nejbližší době uživatele po celém světě, ale fungují už několik let a svým pozvolným růstem začínají šlapat na paty i mnohem větším konkurentům. Jedním z nich je i Shadow, který funguje od roku 2015 a nejsnáze by se dal přirovnat k GeForce Now. Na rozdíl od aktuálně poměrně problematické služby od Nvidie se ale Shadow nezaměřuje pouze na hry a za poplatek nabízí jen pronájem vzdáleného a náležitě výkonného PC, na které si můžete instalovat cokoliv chcete.

Zdroj: Shadow

Až doposud byla služba zpoplatněna 25 dolary měsíčně, pokud uživatel zaplatil za celý rok dopředu s tím, že v případě jednotlivých měsíčních plateb byla cena ještě o patnáct dolarů vyšší. Aby však Shadow vyrovnal krok s konkurencí – rodící se zejména v segmentu videoher – přistoupil provozovatel k zavedení nových platebních tarifů, které umožňují využívat službu už od 15 dolarů měsíčně, případně za 12 dolarů při platbě za celý rok. Dalšími novinkami bude vylepšení konfigurace vzdálených počítačů o nejmodernější grafické karty s podporou ray tracingu a hlavně odvážný krok do neprobádaného prostoru streamovaného VR. Vedle Windows, Mac OS, Ubuntu či mobilních zařízení totiž bude aplikace Shadow již brzy dostupná také exkluzivně pro Oculus Quest, prostřednictvím kterého budou moci uživatelé připojit svůj headset virtuálním kabelem se vzdáleným PC a využít jej pro práci i hraní her ve virtuální realitě.

Scott Merrill Ohia si přes Shadow úspěně zahrál Beat Saber; tvrdí, že latence připojení ke vzdálenému PC byla stabilních 13 ms a během hraní ve VR se zvedla na 40 ms.

Abychom trochu zmírnili možné nadšení, je nutné upozornit, že Shadow funguje pouze v sedmi zemích světa, kam Česká republika ani Slovensko nespadá. Vedle Spojených států jde o Francii, Belgii, Lucembursko, Německo, Velkou Británii a Švýcarsko, přičemž první ze tří nových platebních tarifů platí v tuto chvíli pouze pro USA. Podobně je navíc omezen i plánovaný betatest aplikace pro Oculus Quest a s tím spojená iniciativa VR Exploration Program, která by měla být spuštěna 1. dubna výhradně ve Spojených státech a ještě s podmínkou, být fyzicky blízko k hrstce datacenter, na nichž Shadow běží. Přesto půjde o zajímavou studii a věříme, že pokud se funkce osvědčí, dojde k jejímu dalšímu rozšíření. Ostatně, objevují se už první dojmy a světe div se, Scott Merrill Ohia si přes Shadow úspěně zahrál Beat Saber. Tvrdí, že latence připojení ke vzdálenému PC byla stabilních 13 ms a během hraní ve VR se zvedla na 40 ms, podle záznamu mu to ale nečinilo problém v hraní a průchod skladbou Better Now byl takřka bez chyb.

Co se týče dvou zbývajících tarifů, zpřístupněny by měly být v průběhu následujícího roku za cenu 30, resp. 50 dolarů měsíčně a se slevou pěti a deseti dolarů v případě platby na celý rok. Rozdíl oproti základnímu tarifu pak tkví v již popisované konfiguraci, která nabídne lepší grafické karty – RTX 2080 a TITAN RTX, větší operační paměť i úložiště a nejvyšší možné rozlišení až 4K. Všechny počítače pak běží na operačním systému Windows 10 a s jedním účtem lze Shadow provozovat na jakémkoliv podporovaném zařízení. V úvodu jsme rovněž naznačili, že by se Shadow nemusely týkat stejné problémy jako GeForce Now, pramenící z neochoty spolupráce ze strany herních vydavatelů a vývojářů, a to vzhledem k povaze celého projektu. Shadow na rozdíl GeForce Now pronajímá vzdálené počítače jako takové, takže nejde primárně o herní službu, což vydavatelům vadí ze všeho nejvíc. Není ovšem vyloučeno, že se jejich postoj/slepota vůči Shadow nemůže se zlevněním tarifů a sílící reklamě právě skrze hry změnit.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru