Streamovací platforma xCloud odstartuje v září

Streamovací platforma xCloud odstartuje v září

Podle očekávání se stane součástí Xbox Game Pass. V úvodní nabídce bude přes 100 titulů

Zdroj: Microsoft
17. 7. 2020

V době, kdy se o pozornost hlásí Google se svojí streamovací službou Stadia a oznamuje nová partnerství i spuštění dříve slibovaných funkcí, přichází tvrdý smeč od konkurence. Ačkoliv to už bylo pouze otázkou času, zhmotnění reality jménem Project xCloud může s trhem streamovaného hraní pořádně zahýbat. Zvlášť, když oficiálně přijde už v září a vyplní se předchozí úvahy, v nichž se počítalo s přímým napojením na Xbox Game Pass. „Konečně můžeme oznámit, že v podporovaných regionech spojujeme v rámci předplatného Xbox Game Pass Ultimate tuto službu s projektem xCloud,“ říká Phil Spencer ve svém blogovém příspěvku a dodává, že od prvních okamžiků bude k dispozici více než 100 titulů, které bude možné rázem hrát třeba na mobilním telefonu.

Project xCloud alespoň prozatím funguje v rámci preview programu pouze na mobilních telefonech a tabletech s operačním systémem Android a je omezen na hrstku vybraných regionů.

„Cloudové hraní v rámci Xbox Game Pass Ultimate znamená, že vaše hry už nezůstávají uzamčené v obývacím pokoji. Skrze hraní se můžete pohodlněji než kdy dřív spojit s přáteli i rodinou,“ přidává vzletná slova šéf herní divize Microsoftu. Přirovnává přitom hraní prostřednictvím xCloudu ke sledování filmů či poslouchání hudby ze streamovacích služeb a za jednu z největších deviz vidí možnost pokračovat v hraní na jakémkoliv zařízení. Pro pořádek se nicméně sluší dodat, že Project xCloud alespoň prozatím funguje v rámci preview programu pouze na mobilních telefonech a tabletech s operačním systémem Android a je omezen na hrstku vybraných regionů. Tam spadají Spojené státy, Kanada, Jižní Korea, Velká Británie a hrstka zemí ze západní části Evropy, Česko ani Slovensko mezi nimi ale v tuto chvíli chybí.

Co se týče dostupnosti xCloudu na přenosných zařízení od společnosti Apple, Phil Spencer v navazujícím rozhovoru pro magazín The Verge uvedl, že se pochopitelně „snaží přinést xCloud na všechny dostupné displeje“, diskuze se společnosti Apple ale údajně stále probíhá. Jediný okamžik, kdy bylo možné aplikaci xCloud běžící na operačním systému iOS vyzkoušet, byla úvodní fáze testování z února letošního roku, kdy navíc bylo možné jako jedinou hru vyzkoušet Halo: The Master Chief Collection. O překážkách a důvodech, proč je momentálně podporován jen Android, už ale Microsoft mlčí a je otázkou, zda se situace do zářijového uvedení služby nějakým způsobem vyvine.

V souvislosti se streamovaným hraním bude nicméně důležité sledovat, zda a jak se bude rozrůstat počet podporovaných zemí, resp. jak bude samotná služba fungovat.

Důležité je také zmínit, že xCloud bude součástí dražší varianty Game Passu s přídomkem Ultimate, která zahrnuje knihovnu her pro konzole i PC. Ačkoliv je předplatné momentálně ve slevě a lze jej na první měsíc s novým účtem získat za pouhých 26 korun, obvyklá cena je 339 Kč měsíčně, což je ale s ohledem na dostupnou nabídku stále solidní. Hry z Game Passu navíc není nutné hrát výhradně přes xCloud a lze k nim přistupovat jako doposud. V souvislosti se streamovaným hraním bude nicméně důležité sledovat, zda a jak se bude rozrůstat počet podporovaných zemí, resp. jak bude samotná služba fungovat. Phil Spencer navíc opatrně naznačuje, že bezplatný přístup k xCloudu (tedy jeho zahrnutí do Game Passu) nemusí trvat věčně a je pravděpodobné, že později přistoupí Microsoft k jeho vlastní monetizaci. S ohledem na konkurenci se ale dá očekávat, že nějaká forma xCloudu – například s garancí nižšího rozlišení a frameratu – bude vždy dostupná zdarma a připlácet se bude třeba za rychlejší přístup, bude-li serverová kapacita naplněna.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru