Strauss Zelnick: Hry nerozeznáme od reality

Nové konzole přinesou revoluci. CEO Take-Two zároveň odmítá spojování her se střelci v USA

17. 8. 2019

Do americké televizní společnosti CNBC zavítal CEO Take-Two Interactive Strauss Zelnick a s moderátorem Jimem Cramerem v pořadu Mad Money nakousli hned několik zajímavých témat týkajících se aktuální podoby herního průmyslu i toho, jakým směrem se mohou hry s příští generací konzolí vydat.

Rozhovor v pořadu zaměřeném primárně na finance začíná informacemi o prodejích, finančních úspěších Take-Two a o plánech týkajících se například úspěšné série NBA2K. Zelnick se mimo jiné chlubí i tím, že westernový Red Dead Redemption 2 byl s dosud prodanými 25 miliony kopií skutečnou trefou do černého a že Rockstar umí dělat bezkonkurenčně nejrozsáhlejší hry. Měřítku her tohoto studia se údajně nepřiblíží ani očekávaná akce Borderlands 3, z níž jsme vám tento týden přinesli dojmy.

Střelecké útoky jsou jedinečně americké. To se musí změnit a to se může změnit pouze tehdy, pokud se budeme zabývat skutečnými problémy.

V souvislosti s Rockstarem a obecně s násilnými hrami se Zelnick rozpovídal i o současném dění ve Spojených státech, kde se ve Washingtonu i v některých médiích opakovaně hovoří o negativním vlivu násilných videoher. Strauss Zelnick samozřejmě činy jedinců zavrhuje a nedávné akce ojedinělých střelců popisuje jako nesmyslné tragédie, zmiňuje ale, že svalovat vinu na zábavní průmysl je despekt vůči rodinám pozůstalých. Zábavní průmysl má lidi bavit a jde o celosvětový fenomén, násilí se zbraněmi a masové vraždy jsou ale dle jeho slov unikátní pro USA: “Střelecké útoky jsou jedinečně americké. To se musí změnit a to se může změnit pouze tehdy, pokud se budeme zabývat skutečnými problémy.” Už ale nezabíhal do detailů o tom, co podle něj ony skutečné problémy vlastně jsou. A na otázku, jak by stavěl k situaci, kdy by se vliv videoher na střelce prokázal, odpovídá, že by v takovém případě nechtěl být součástí takovéhoto odvětví.

A závěrečná část rozhovoru určitě může potěšit všechny ty, kteří se již těší na příští generaci konzolí a na to, co nový hardware dokáže. Dle Zelnicka se brzy grafika posune až tak daleko, že nebude rozeznatelná od reality, o což se ostatně už v současné době pokouší například zmíněná série NBA2K. Další posun by měl být významný, nicméně Take-Two svá studia neplánují nutit do fotorealistické grafiky. Zapomínat totiž není třeba například na stylizaci, viz například chystané Borderlands 3. Grafika přitom samozřejmě není to jediné a Zelnick bez dalších detailů zmiňuje, že i po stránce kreativity bude již brzy možné dělat hry, které doposud nebyly možné.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru