Steam Deck využije dynamický cloud pro uložené pozice

Steam Deck využije dynamický cloud pro uložené pozice

Synchronizace probíhá během hraní. Po uspání zařízení budete moci pokračovat třeba na PC

Zdroj: Valve
26. 1. 2022

Už jen měsíc dělí hráče od možnosti konečně se pustit do hraní na Steam Decku, a podle posledních zpráv z Valve je zřejmé, že se na uvedení snaží společnost připravit co nejlépe. V minulém týdnu přišel na přetřes systém, pomocí kterého by mělo být snadné zjistit, jak je který titul připraven pro hraní na cestách. Nyní mluví Valve o vylepšené synchronizaci postupu jednotlivými tituly pomocí cloudu, který by mohl do určité míry fungovat jako Quick Resume na Xboxu.

Protože je pravděpodobné, že jednotlivé tituly na Steam Decku nebudou hráči ukončovat, ale spolehnou se jen na uspání celého zařízení, bylo nutné do fungování synchronizace sáhnout.

Synchronizace uložených pozic, které se nahrávají do přiděleného prostoru v cloudu, není pro Valve, resp. Steam nic nového. Pokud máte funkci zapnutou a daná hra ji podporuje, můžete bez obav pokračovat v hraní na jiném počítači, aniž byste museli přenášet uložené pozice ručně. Hru stačí vypnout a následně proběhne synchronizace s daty v cloudu. V případě Steam Decku ale podle lidí z Valve vzniká prostor pro trochu jiný přístup, který je vlastní právě handheldovým zařízením. Protože je pravděpodobné, že jednotlivé tituly na Steam Decku nebudou hráči ukončovat, ale spolehnou se jen na uspání celého zařízení ve chvíli, kdy už nebudou chtít či moci z jakéhokoliv důvodu pokračovat, bylo nutné do fungování synchronizace sáhnout.

„Díky funkci Dynamic Cloud Sync nahraje Steam automaticky všechna uložená herní data do cloudu předtím, než zařízení přejde do režimu spánku. Uživatelé pak mohou pokračovat ve hře na jakémkoliv počítači, notebooku nebo jiném zařízení,“ vysvětlují zástupci Valve ve zprávě pro vývojáře. Vše pak bude samozřejmě fungovat i opačně, tedy v momentě, kdy hráč Steam Deck zase probudí, Steam automaticky zkontroluje uložené pozice a stáhne novější, pokud takové v cloudu najde. Logicky tím vychází najevo, že Steam Deck bude nutné pro fungování služby provozovat v online režimu, ze strany vývojářů pak je rovněž nezbytné využít příslušné API, které však nebude – alespoň prozatím – podmínkou.

Valve nicméně nabádá vývojáře, aby bezplatnou funkci do svých her implementovali a dali tak hráčům možnost užít si nabízeného komfortu. Dodávají také, že pokud se vývojáři z nějakého důvodu rozhodnou Dynamic Cloud Sync nevyužít, Steam bude stále na pozadí kontrolovat stav uložených pozic v cloudu, a pokud bude chtít hráč pokračovat ve hraní stejné hry i na jiném zařízení, bude upozorněn, že stejná hra běžela i na Steam Decku a uložená pozice není aktuální. Steam na PC či jiném zařízení v tu chvíli také upozorní, že je nutné hru na Steam Decku vypnout – a tudíž vynutit standardní synchronizaci – nebo pokračovat z neaktuální pozice.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru