Steam chce na své homepage využít umělou inteligenci

Valve otevřeně sdílí plány na vylepšení v roce 2019

17. 1. 2019

Začátek roku je vhodným obdobím pro plánování, nejrůznější předsevzetí nebo rovnou velké změny. Takže zatímco se vývojáři dušují, že jejich hry nebudou mít lootboxy a výrobci hardwaru představují zásadní novinky pro rok 2019, na poli digitálních herních obchodů se vede  tichá válka. Steam versus Epic Games Store. Osvědčený harcovník versus drzý týpek, který se rozhodl svého soka zmlátit do kuličky. Zkušení bojovníci se ale nevzdávají snadno a právě Steam předkládá kromě 30 000 her a desítek milionů uživatelů také plán změn a nutných vylepšení. Sotva pár dní po článku o neuronových sítí se tak například dozvídáme, že forma umělé inteligence zavítala i do Valve, nicméně příspěvek na komunitních stránkách Steamu láká na spoustu dalších věcí, kterými se bude chtít Steam v letošním roce zalíbit nejen hráčům, ale také vydavatelům.

Začneme-li zmiňovanou umělou inteligencí, měnit by měla to, co se objeví na hlavní stránce Steamu. Cílem je filtrovat obsah tak, aby se hráčům zobrazilo jen to, co je samotné zajímá, což je potřeba i vzhledem ke zmiňovanému počtu her, které se v katalogu nachází. Otázkou samozřejmě je, nakolik funkční takový algoritmus bude, jak ve Valve plánují zamezit tomu, aby se neučil opakovat stále stejné hodnoty (což může vést například k tendenčnímu zobrazování jediného žánru) a jak dokáže udržet alespoň minimální míru variability. Ruku v ruce s přehlednější hlavní stránkou jdou i plány na zpřehlednění vlastní knihovny her a její nová verze má vycházet z aktuální podoby loni změněného chatu. Není však v tuto chvíli úplně jasné, zda se budou změny týkat jenom vzhledu, nebo zda se dotknou také toho, jak knihovna funguje. Se zmíněným chatováním pak souvisí slib, týkající se představení nové mobilní aplikace – její stávající podoba slouží s určitými výhradami jako prodloužená ruka Steamu, nově bychom se ale měli dočkat uvedení samostatné aplikace, určené výhradně pro komunikaci s ostatními hráči.

Přehlednější eventy a méně cheaterů

Jednodušší bude i život se systémem událostí, který bude agilněji reagovat na to, co se okolo hráčů děje. I orientace v aktuálních událostech či turnajích by měla být intuitivnější díky možnosti zvýraznit si ty akce, které vás zajímají. Vedle toho se rozšíření dočká také platforma Steam.tv, která již nebude pouze místem přenosů z velkých turnajů, ale měla by sloužit všem hrám i hráčům bez rozdílu. Valve chtějí touto formou zlákat na svou stranu streamery a udržet původní obsah právě na své platformě, vzhledem k neúspěšným pokusům Googlu či Microsoftu to ale nepovažujeme za pravděpodobné.

Dalším vylepšením míří Steam na vývojáře, kteří budou moci začít využívat anti-cheatovací API jménem Steam Trust – vychází z technologie Trusted Matchmaking z CS:GO a přístupné bude během letošního roku pro všechny hry a tvůrce. Novinka má umět odhalit nepoctivé hráče a upozornit na ně za pomocí celé řady detailních statistik, i na tuto aktivitu ale lze pohlížet s určitou mírou skepse. Vývoj platformy probíhá již delší dobu a ve Valve s ní mají bohaté zkušenosti, není ovšem bez chyb a uvádět právě CS:GO jako příklad toho, z čeho Steam Trust vychází, není vzhledem ke kanonádě cheaterů v populární střílečce úplně košer. Vývojáři nicméně dostanou možnost ušetřit na nákladech za vývoj vlastního řešení, a to se rozhodně počítá.

Statistiky za rok 2018

V ohlédnutí za uplynulým rokem se zástupci Steamu pochlubili také řadou pozoruhodných statistik. Tak například měsíčně na Steam zavítá až 90 milionů unikátních uživatelů, z nichž denně se jich na Steam podívá rovnou 47 milionů. Nový rekord naráz připojených hráčů je stanoven na cifře 18,5 milionů. Taková masa hráčů samozřejmě potřebuje konzumovat značné množství obsahu, což v případě Steamu znamená za rok přenesených 15 miliard gigabytů, což je určitě úctyhodné číslo.

S bezpečností souvisí i aktualizace iniciativy Steam PC Cafe, která hráčům přinese bezpečné používání Steamu i na cizích počítačích, například v internetových kavárnách. Tedy za předpokladu, že taková zařízení ještě vůbec kdo reálně využije. Změn bude ale ještě údajně více a slibují obohatit zážitek hráčů po celém světě. Nově i v Číně, kam plánuje Valve v kooperaci s tamním vydavatelem Perfect World expandovat. Steam se musí zkrátka neustále snažit a otáčet, konkurence je tvrdá, a pokud se Valve nebude svému obchodu v podobném duchu pečlivě věnovat i nadále, může mu technologicky ujet vlak. A všichni jsou si toho zřejmě vědomi, neboť citovaný příspěvek na webu začíná tím, že podobné informace společnost běžně nesdílí, aktuálně ale chce, aby veřejnost i investoři věděli, že se stále něco děje a nikdo na vavřínech nespí.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru