Staronoví zaměstnanci Telltale promluvili o restartu studia

Staronoví zaměstnanci Telltale promluvili o restartu studia

Věří, že pracovní podmínky budou lepší a k nové éře vzhlíží. Mírná skepse však přetrvává

30. 8. 2019

V polovině tohoto týdne se bez výrazných předchozích náznaků objevila zpráva, že se studio Telltale po svém loňském krachu vrací zpět do sedla. Bez jakýchkoliv souvislostí se mohlo zdát, že je načase otevřít archivní šampaňské a začít slavit – alespoň pokud patříte k fanouškům práce tohoto studia – hned vzápětí se ale začalo probírat, kdo jsou noví majitelé, a jak to vlastně s budoucností ztrápeného studia vlastně myslí. Už ve středu jsme vás proto informovali, že ačkoliv se k restartu Telltale hlásí holdingová společnost LCG Entertainment v čele s novým šéfem studia Jamiem Ottiliem, součástí celé resuscitační operace jsou i vydavatelé z Athlon Games, spadající pod čínského giganta Leyou, který pro změnu vlastní studia Digital Extremes nebo Splash Damage. Jinými slovy, původní vedení nemá s restartem studia nic společného a kritika mířila i k tiskové zprávě, ve které se sice mluví o zájmu oslovit bývalé zaměstnance, ovšem v první fázi pouze s nabídkou externí spolupráce.

Vše totiž vychází z přesvědčení LCG, že je potřeba nejdříve stabilizovat chod společnosti, zajistit licence na předchozí značky – na tomto místě zatím nové Telltale může nakládat s The Wolf Among Us, Batmanem a Puzzle Agentem – a znovu uvést do prodeje hry, které s krachem studia z nabídek herních obchodů zmizely. K tomu má podle Polygonu stačit v nadcházejících šesti měsících 8 až 10 zaměstnanců a ke konci prvního roku maximálně dvacet dalších. „Opravdu rádi bychom přivedli zpět všechny, kdo by projevili zájem, ale to by neodráželo ekonomický stav herního odvětví a z naší strany by šlo o nezodpovědnost,“ říká Jamie Ottilie. I když se jeho slova zdají být vcelku férová, přesto nová vize nenachází v řadách bývalých zaměstnanců a potenciálních uchazečů o místo stoprocentní pochopení. Scenáristka Jessica Krause tak například na svém Twitter uvedla, že nabízet zaměstnání formou externí spolupráce v tak drahé lokalitě, kterou je okolí San Franciska, jí nepřipadá jako dostatečně motivující. Kriticky na restart Telltale ale reagoval i novinář Jason Schreier, který podotknul, že hry netvoří studia, ale lidi v nich zaměstnaní, a na postupu LCG nevidí nic, co by se dalo oslavovat.

Bylo by hezké, dát novým majitelům]šanci dokázat, že to myslí dobře. Upřímně, máme tu dva šéfy a skupinu investorů, kteří se snaží přivést lidi zpět a studio znovu rozběhnout. Kdo by tomuhle kroku nechtěl zatleskat?

Přesto tu jsou bývalí zaměstnanci, kteří na podmínky přistoupili a zůstávají mírně optimističtí v tom, jak má znovuzrození Telltale proběhnout: „Moje role se nezměnila, je tu ale obrovský rozdíl, vykonávat tuhle práci ve studiu s 250 lidmi a ve firmě, která by se momentálně dala označit za startup,“ říká Sara Guinness, která pracovala a technicky vzato stále pracuje v Telltale jako operační ředitelka. Dříve měla na starost proces vydávání her, nyní – i díky pomoci ze strany Athlon Games, kteří vydavatelskou část přebírají – dělá v detašované kanceláři nedaleko původních prostor Telltale všechno, co dělat lze. „Zajišťuji, aby kancelář v Corte Madera fungovala, připravuji budoucí plány, týkající se zaměstnanců, a když nám dojdou utěrky v kuchyni, dojde pro ně do obchodu,“ uvádí ve svém vyjádření pro Polygon. Dodává pak, že je jejím zájmem, pomoci se vyhnout předchozím chybám a navázat na odkaz Telltale tak nejlépe, jak to jen půjde. „Na tomto místě by bylo hezké, dát [novým majitelům] šanci dokázat, že to myslí dobře. Upřímně, máme tu dva šéfy a skupinu investorů, kteří se snaží přivést lidi zpět a studio znovu rozběhnout. Kdo by tomuhle kroku nechtěl zatleskat,“ vysvětluje svůj postoj Guinness.

Dalším zaměstnancem, který na spolupráci přistoupil, je Brett Rogstad, který původně pracoval coby osvětlovač virtuálních scén. I jeho pozice zůstala alespoň na papíře stejná, stejně jako Guinness se ale i on musí zapojit do dalších činností, které předtím dělat nemusel. Rogstad tvrdí, že mu to dovoluje zdokonalovat se v oblastech, kterým předtím nevěnoval příliš pozornosti a podle svého vyjádření se zdá, že mu to příliš nevadí, přesto ale zůstává odměřený a na znovuzrození studia hledí s jistou skepsí. „Moje reakce je směsicí skepse, nadšení a drobné naděje. Bylo by vážně skvělé, kdyby LCG pokračovali v odkazu Telltale […] je tu ale také spoustu tlaku a velké očekávání, které se může stát přítěží,“ vysvětluje. Nerad by si ale podle svých slov prošel tím, co zažil ještě před tím, než Telltale poprvé zkrachovalo – způsob práce přirovnává k nekonečným přesčasům, vedoucím od jednoho projektu ke druhému a nezájmu cokoliv s tím dělat.

 

Ani nám proto nezbývá nic jiného než čekat, jak se situace vyvine, podobně jako Ragstad však i my zůstáváme mírně optimističtí a nutno přiznat, že se nám postup LCG zamlouvá. I když by informace o přijetí 200 zaměstnanců a obnovení prací na všech značkách udělala radost, nezdála by se i s ohledem na všechny dřívější problémy jako příliš realistická či udržitelná. Takhle radikální otočka navíc může přinést i tolik potřebnou změnu celého konceptu her, které mají v Telltale vznikat, a třeba konečně dojde i na změnu technologií a přepracování systému následků příběhových voleb.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru