Starfield, Bethesda Softworks, Starfield: délka hry, cestování, souboje, mody i kradení lodí

Starfield: délka, cestování, souboje, mody i kradení lodí

Todd Howard se rozpovídal o dalších částech hry. Fallout 5 vyjde až po The Elder Scrolls VI

Zdroj: Bethesda
15. 6. 2022
Název: Starfield Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 6. 9. 2023

Během uplynulé noci jsme se dozvěděli řadu nových podrobností o Starfieldu od Bethesdy. Todd Howard v rozhovoru pro IGN například prohlásil, že hlavní příběh je asi o 20 procent delší než ve Skyrimu nebo Falloutu 4. I bez vedlejších misí by měl zabrat podle něj 30 až 40 hodin. Podle databáze HowLongToBeat hlavní příběh ve Skyrimu trvá asi 25 hodin a ve Falloutu 4 pak 27 hodin.

Ručně vytvořený obsah versus procedurální generování

Ačkoli hra obsahuje také víc ručně vytvořeného obsahu než jakákoli starší hra od Bethesdy, bude samozřejmě podle Howarda se svou tisícovkou planet spoléhat rovněž na procedurálně generovaný obsah. Na každém takovém světě nebude na hráče čekat nějaký speciálně vytvořený obsah. Možná to bude jen místo, kde můžete získat nějaké zdroje. A pokud podle Howarda chceme, klidně tu můžeme přistát, prozkoumat takové místo, nebo si tu postavit základnu.

Vývojáři rovněž spoléhají na to, že s dalším obsahem přispěchá šikovná komunita modderů. I díky tomu se hry od Bethesdy podle Howarda hrají tak dlouho. Fanoušci se vrací kvůli novému obsahu. Howard říká, že vývojáři určitě udělají také vlastní další obsah, ale moddeři si prý titul zamilují, protože toho v něm půjde udělat strašně moc.

Nebude možné dostat se z povrchu planety plynule na oběžnou dráhu a naopak. Podle Howarda si autoři řekli, že to není tak důležitá funkce pro celkový zážitek, aby to obhájilo práci, kterou by tomu museli věnovat.

I když je teď Starfield často přirovnáván k No Man’s Sky, nenapodobuje ho ve všech ohledech. Nebude například možné dostat se z povrchu planety plynule na oběžnou dráhu a naopak. Podle Howarda si autoři řekli, že to není tak důležitá funkce pro celkový zážitek, aby to obhájilo práci, kterou by tomu museli věnovat. Dávalo prý větší smysl rozdělit Starfield na části na povrchu a mimo planety ve vesmíru. Vývojáři se tak podle Howarda rozhodli velmi brzy na začátku. Obě části ale mají být velmi propracované a doslova úžasné.

Starfield má nabídnout čtyři hlavní města, přičemž New Atlantis je větší než jakékoli jiné město, které studio v minulosti vytvořilo ve starších hrách. Během vesmírných soubojů budeme rozhodovat, kam přesměrujeme energii, zda třeba do štítů, nebo zbraní a tyto mechanismy byly prý inspirovány FTL. Nicméně v principu je známe z mnoha jiných her. Syrovostí a tempem zase mohou připomenout souboje v sérii MechWarrior. Tempo MechWarriora podle Howarda ovlivnilo Starfield a jeho souboje. Proto výsledek záměrně působí pomaleji.

Vesmír bude plný příležitostí

Ve vesmíru přitom nepůjde jen o souboje. Se svou lodí můžeme zakotvit u nějaké vesmírné základny, můžeme se věnovat pašeráctví nebo pirátství. Můžeme dokonce ukrást cizí loď. Totéž ostatně řekl i Pete Hines ve včerejším rozšířeném streamu Microsoftu, který ale jinak nebyl zase tak informačně hodnotný, pokud jde o detaily ke Starfieldu. A ve vesmíru samozřejmě podle Howarda dojde také na rozhovory. Hra ostatně celkem nabídne přes 200 tisíc řádků dialogů. O této části nám v budoucnu autoři řeknou podle Howarda víc.

Todd Howard také potvrdil to, co bylo snad většině hráčů jasné. A sice, že na Fallout 5 dojde až po The Elder Scrolls VI. Řekl přitom, že by si přál, aby hry vycházely rychleji, ale dělají, co mohou. A chtějí, aby byly co nejlepší. The Elder Scrolls VI je podle něj ve fázi předprodukce a teprve poté přijde na řadu Fallout 5. Ale Howard také naznačil, že mají i nějaké jiné projekty, o které se zajímají. Už dříve Howard řekl IGN, že mají nápad na Fallout 5. Bude to ale určitě ještě dlouhé čekání. Howard řekl, že na Starfieldu začali pracovat v roce 2015. Z toho si dokážeme udělat představu o dalším vývoji.

Nahlásit chybu v článku

11

Napsat komentář

Další články
Nahoru