Starfield, Bethesda Softworks, Starfield bude mít čtyřikrát více dialogů než Skyrim

Starfield bude mít čtyřikrát více dialogů než Skyrim

Todd Howard prozradil nové detaily o cestování nebo vlastnostech hlavního hrdiny

Zdroj: Bethesda
13. 10. 2022
Název: Starfield Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 6. 9. 2023

Pokud vás už přešel smutek z toho, že Starfield nedorazí v magický den 11. 11. 2022, ale až někdy v příštím roce, máme pro vás další střípky informací o hře samotné. Do světa je opět pustil game director Todd Howard, který se v kuchyňce Bethesdy nechal vyzpovídat komunitní ředitelkou Jess Finster. Otázek, které Finster tlumočila za hráče, nebylo sice mnoho, ale Howard promluvil o způsobu cestování, prozkoumávání světa, dialozích i mechanismu přesvědčování a v neposlední řadě také hlavním hrdinovi a jeho schopnostech, které budou do velké míry ovlivňovat celý zážitek ze Starfieldu.

V první řadě, pokud byste video hledali na oficiálním kanálu Bethesdy na YouTube, nepochodili byste. K nalezení není ani na sociálních sítích, které vývojáři spravují, nicméně ho sdílí například redakce magazínu Worthplaying, takže si ho můžete prohlédnout v plné délce. Důležité je také upozornit, že video nepřichází s žádnými novými záběry, alespoň pokud nám je známo, a vše se tudíž točí pouze kolem toho, co prozradil sám Howard. Začneme-li u zmiňovaných dialogů, Bethesda podtrhuje, že Starfield je skutečně jedním z největších projektů, na kterém kdy studio pracovalo. Pokud bychom měli vzít absolutní čísla, podle Howarda bylo v The Elder Scrolls V: Skyrim přibližně 60 tisíc řádků dialogů, zatímco ve Falloutu 4 to už bylo přes 110 tisíc.

Další bod, který Howard zmínil, byla celková inspirace, za kterou už podle předchozích vyjádření stojí celá řada knih, filmů i videoher.

Vývojáři už ovšem v případě Starfieldu překonali hranici 250 tisíc řádků a nezdá se, že by jejich tempo zpomalovalo, takže je otázkou, kam se finální číslo ve finále vyšplhá. Na druhou stranu tím ale ani my nechceme naznačit, že víc je líp, dává to však poměrně jasnou představu, kam se Starfield ubírá. Howard pak zmínil také systém přesvědčování v dialozích, na kterém vývojáři usilovně pracovali tak, aby byl co nejpřirozenější. „Systém má působit jako přímá součást dialogu, ale utrácíte v něm body za přesvědčení dané osoby,“ popsal Howard a dodal, že smyslem snahy vývojářů je, aby se hráči necítili jako uzamčeni v nějaké minihře, která se rozhovoru vlastně vůbec netýká.

Další bod, který Howard zmínil, byla celková inspirace, za kterou už podle předchozích vyjádření stojí celá řada knih, filmů i videoher. Tentokrát ukázal prstem na dva tituly – Sundog a Traveller. První zmíněnou hru pochválil za možnost vlastnit loď, prozkoumávat svět, ale i pohybovat s předměty v menu. Co se týče Travellera, šlo o stolní sci-fi hru, zpracovanou v duchu Dungeons & Dragons, kterou se sám Howard snažil přetvořit do podoby videohry pro Apple II. „Bylo to poprvé, kdy jsem si uvědomil, že počítače mají nějakou paměť, která může dojít,“ dodal pak s úsměvem, ale i v tomto případě chválil celkovou atmosféru hry a příklon k hard sci-fi, ze kterého vychází i Starfield.

Na druhou stranu se ale snažil Howard mírnit očekávání stran autenticity a realismu, protože Starfield zůstává v první řadě videohrou. Demonstruje to na příkladu spojeného s palivem a možnostmi tzv. gravitačních motorů. Pokud by totiž hráči došlo během prozkoumávání vesmíru palivo a neměl způsob, jak někoho zkontaktovat, hra by skončila a postava by v nekonečném prostoru zemřela. Proto se rozhodli omezit cestování už dopředu tím, kolik má hráč aktuálně paliva a jak silné jsou jeho gravitační motory, čímž vznikne maximální možná vzdálenost s předem určeným cílem, kam ještě může se svou lodí putovat. Týká se to ale třeba i různých efektů gravitace a dalších technických záležitostí, které by zřejmě stály v cestě všeobecné zábavě.

Posledním bodem pak je hlavní hrdina a jeho schopnosti, resp. základní rysy. Hráči si budou moci vybrat pouze tři takové vlastnosti z dlouhého seznamu zahrnujícího například introvertní povahu, mimozemské DNA nebo třeba vlastnění luxusního domova na klidné planetě. Jenže všechny pozitivní efekty s sebou přinesou i něco negativního – v případě domu je to například splátka hypotéky ve výši 50 tisíc kreditů každý měsíc – což může hráče po nějaké době otrávit. Proto prý budou ve hře questy, které vás mohou vlastností nadobro zbavit, případně ovlivnit negativní efekt. Jak přesně budou tyto questy zpracovány, už ale opět zůstává pověstným Howardovým tajemstvím.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru