Staré hry na novém Xboxu nabídnou HDR a až 120 fps

Staré hry na novém Xboxu nabídnou HDR a až 120 fps

Díky zpětné kompatibilitě budou tisíce titulů vypadat lépe. Nový hardware podporují nativně

Zdroj: Microsoft
28. 5. 2020

Microsoft se na svém oficiální blogu podělil o další podrobnosti stran fungování zpětné kompatibility na Xboxu Series X. Redmondský gigant se pyšní, že jeho nová konzole bude hned při uvedení podporovat tisíce různých her. Starší tituly si navíc užijeme v lepší kvalitě, láká Microsoft. Díky nativnímu fungování budou moci plně využít výkonný hardware nového Xboxu.

Starší hry se budou rychleji nahrávat a budou podporovat díky speciální rekonstrukční technice HDR, přestože jím v původní verzi nedisponovaly. To platí i pro kousky z prvního Xboxu a Xboxu 360, aniž by novinka měla negativní dopad na výkon. Díky funkci quick resume bude také v tomto případě možné přepínat mezi několika spuštěnými tituly stejně jako u těch nových. Některé z klasik mohou přijít i s vyšším rozlišením a dvojnásobným frameratem. Hra původně stavěná na 30 fps tak poběží v 60 fps a ta, která byla navržena pro 60 fps, může dosáhnout až na 120 fps.

Vývojáři věnují testování desítky tisíc hodin a mnoho z lidí v rámci týmu Xboxu už nyní používá novou konzoli jakou svou primární a hrají na ní hry napříč generacemi.

Jinými slovy se Microsoft nechce spokojit s tím, že starší hry budou na novém Xboxu fungovat, ale chce, aby vypadaly a fungovaly lépe než na původní platformě. Zpětná kompatibilita se vztahuje na tituly z prvního Xboxu, Xboxu 360 a Xboxu One. Vývojáři věnují testování desítky tisíc hodin a mnoho z lidí v rámci týmu Xboxu už nyní používá novou konzoli jakou svou primární a hrají na ní hry napříč generacemi.

Cílem autorů bylo zúročit předchozí zkušenosti a dopřát hráčům inovace, které dříve nebyly v rámci zpětné kompatibility možné. Díky nativnímu fungování starších her na aktuálním hardwaru mohou tituly plně vytěžit potenciál CPU, GPU i SSD. Nebude třeba žádný speciální boost mód ani umělé snížení výkonu. Stabilnější framerate a rychlejší loading je určitě něco, na co jako hráči rádi slyšíme.

Do programu zpětné kompatibility by navíc nad rámec stávajících titulů mohly přibýt časem další staré hry.

Díky updatům už dříve některé vybrané tituly z Xboxu 360 nabídly lepší grafiku na Xboxu One, teď by ale mělo jít u kompatibilních her o standard. Do programu zpětné kompatibility by navíc nad rámec stávajících titulů mohly přibýt časem další staré hry. Tým Xboxu prý naslouchá komunitě a její zpětné vazbě stran kousků, které by si zasloužily tuto podporu. Microsoft ale připomíná, že vdechnout hrám nový život často znamená řešit nejen technické, ale i licenční problémy. Přesto je zavázán udělat maximum pro zachování herního dědictví.

Uvidíme, jak na tento program zareaguje Sony, jejíž komentáře ke zpětné kompatibilitě byly zatím trochu matoucí. Stále tak nevíme s jistotou, kolik starších her bude fungovat na PlayStationu 5 v době uvedení na trh. Výrobce jen naznačil, že úspěšně testuje stovku nejpopulárnějších her z PS4 a v budoucnu mohou přijít tisíce dalších.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru