Staré dvourozměrné klasiky ožívají ve stylovém 3D

Šikovný autor předělává hity jako Mortal Kombat či Prince of Persia do třetího rozměru

3. 4. 2019

Zkusili jste si někdy představit, jak by vypadaly staré dvourozměrné hry ve 3D? Odpověď vám mohou částečně poskytnout nejrůznější pokračování a remaky, ale to není ono. Na kanálu Bitplex na YouTube najdete skutečný poklad. Jeho autor citlivě přepracovává herní klasiky do třetího rozměru, aniž by je připravil o jejich původní kouzlo a styl.

Původní dvourozměrné screenshoty, sprity a jednoduché animace v podání šikovného autora ožijí a nápadně připomínají to, jak jsem si budoucnost videoher dokázal ve své naivitě představit v polovině devadesátých let třeba já sám. Za výsledkem ale stojí měsíce tvrdé práce, a to se přitom jedná “jen” o pěkné video, nikoli hratelnou verzi.

Kouzlo spočívá v tom, že změnou neprojde perspektiva jako taková, z 2D plošinovky se nestane rázem moderní 3D person akce, ale původní autentické kulisy dostanou hloubku, která jim dříve scházela. Hry tak nepřijdou o svou charakteristickou estetiku a styl.

Před týdnem se na kanálu objevilo nové video, v němž ve 3D ožil původní Mortal Kombat z roku 1992 i se všemi postavami, jejich fatalitami a arénami. Jde samozřejmě o poctu původním vývojářům, výtvarníků i level designérům.

Už loni v únoru šikovný autor předvedl takto předělaný Mortal Kombat II z roku 1993. I v tomto případě se pokusil do videa zahrnout co nejvíc podrobností a detailů, což se mu myslím povedlo znamenitě.

Za pozornost rozhodně stojí i Prince of Persia ve 3D z roku 1989. Tohle video vyšlo v prosinci 2017 a upozornil na něj i otec hry Jordan Mechner.

Podobné péče se dočkaly i další klasiky jako Donkey Kong Country, Mega Man X, Super Mario World 2: Yoshi’s Island, Streets of Rage 2, Sonic the Hedgehog 3, Killer Instinct, Aladdin, Ecco the Dolphin, Super Metroid nebo Chrono Trigger.

Velmi na mě zapůsobilo i video, v němž se přechodu do třetího prostoru dočkají tituly z původního Game Boye. Přesně takto ožívala “budoucnost” v mojí hlavně, když jsem si při hraní na vlastním handheldu od Nintenda zkoušet představit, jak asi jednou budou podobné hry vypadat. Naštěstí realita je o hodně zajímavější.

Už v květnu 2017 autor publikoval 3D verzi plošinovky Sonic the Hedgehog z roku 1991 od Segy. Trojrozměrná verze hitu pro Mega Drive je jedna z prvních, na které piloval svou techniku, takže z dnešního pohledu už je překonaná, ale stále moc pěkná.

Nedokážu předvídat, jak se tahle videa budou líbit vám, ale mě nadchla. A vážně bych si chtěl nějakou takovou hru hned zahrát.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru