StarCraft II „slaví“ 10 narozeniny ukončením vývoje

StarCraft II „slaví“ 10 narozeniny ukončením vývoje

Opravy budou nadále vycházet, nový obsah už ne. Je potřeba jít dál, říká Blizzard

Zdroj: Blizzard
16. 10. 2020

Na konci července uplynulo deset let od vydání druhého dílu legendární strategie StarCraft. První část – Wings of Liberty – zaznamenala obrovský úspěch a vrátila fanoušky původní hry a jejího rozšíření Brood War zpět k počítačům. Navazující příběhová rozšíření Heart of the Swarm a Legacy of the Void sice přicházela s několikaletým rozestupem, situaci kolem hry to ale prospělo i díky tomu, že o hru byl stále velký zájem i mimo prostor kompetitivního hraní. Příběh StarCraftu II se ale od včerejšího dne přesunul do své závěrčné části a vývojáři ve vzkazu fanouškům odříkávají poslední věty epilogu. Vývoj StarCraftu II je totiž krátce po 10letém výročí ukončen a hra se už nedočká žádného nového obsahu.

Na závěr roku se už ale nechystá žádný obligátní „post BlizzCon“ update s vybalancováním, jako vyšel před několika měsíci a zřejmě nedojde ani na nic jiného.

„StarCraft je jedinečný a my jsme odhodlaní neustále to dokazovat všem, kdo milují tohle univerzum a budou v něm hledat domov i v nadcházejících letech,“ začíná zpráva vývojářů optimisticky. Následující odstavce ale odhalují, že vývojáři už nebudou pracovat na žádných rozšíření a jediné, co budou komunitě poskytovat, budou opravy a patche za účelem vybalancování některých prvků. „Mnoho z vás ví, že se Blizzard stará o své hry i dlouho po jejich vydání – někteří z vás si určitě vzpomenou, že jsme opravovali původní StarCraft deset let poté, kdy dorazil do obchodů,“ připomínají vývojáři a uvádí, že letos obdařili druhý díl největším patchem. Ten přinesl spoustu novinek do editoru, rozšíření tzv. Prestige systému pro kooperaci a vylepšení hratelnosti, na závěr roku se už ale nechystá žádný obligátní „post BlizzCon“ update s vybalancováním, jako vyšel před několika měsíci a zřejmě nedojde ani na nic jiného.

„Víme, že někteří z vás by určitě docenili věci, od kterých nyní upouštíme, ale dobrou zprávou je, že tahle změna nám umožní přemýšlet nad něčím novým, nejenom v souvislosti se StarCraftem II, ale s celou touhle značkou,“ říkají pak lidé z Blizzardu. Dávají tak hráčům jistou naději, že bychom se po deseti letech mohli dočkat nějakého výraznějšího posunu, doba ale zřejmě další těžkotonážní strategii nepřeje a nikde rozhodně není napsáno, že nás za rok dva čeká oznámení StarCraftu III. Co se týče reakce hráčů, soudě podle velké komunity na Redditu je krok Blizzardu nepřekvapuje, ale současně vůbec netěší. Nejhůře jsou na tom především hráči, kteří si zamilovali kooperaci a své zklamání vyjadřují i youtubeři či streameři, kteří na videích z kooperace vybudovali svou sledovanost.

Se zajímavým postřehem nicméně přichází fanoušek s přezdívkou wingsarch, který poukazuje na to, že na rozdíl od jiných moderních her má StarCraft II jen zlomek aktivních hráčů a proto sám nevidí důvod, aby Blizzard ve vývoji pokrčoval. Samozřejmě bez ohledu na to, že by on sám – a s ním i řada dalších hráčů – obsah chtěla a docenila. „Activision-Blizzard učinili opodstatněný krok ukončením produkce nového obsahu pro StarCraft II. Je to asi nejlepší způsob pro celou společnost, jak minimalizovat finanční dopad, ale zároveň uspokojit zbývající fanoušky a nevyvolat žádnou vlnu kritiky,“ dodává wingsarch.

F

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru