Starbreeze se vrací k vývoji Payday 2

Společnost potřebuje peníze a ruší slib, že loni vydaná ultimátní edice je kompletní

28. 10. 2019
Název hry: Payday 3 Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:
Payday 3

O problémech společnosti Starbreeze jsme psali opakovaně, naposledy před dvěma týdny, kdy vyšlo najevo, že slibované pokračování série Payday nabírá neplánované zpoždění. Švédští vývojáři v polovině října oznámili, že firma prošla určitou restrukturalizací, interně se rozdělila na dva týmy a začíná pracovat na třetím dílu značky, která jako jediná dokázala ještě generovat nějaký příjem. Není totiž tajemstvím, že Starbreeze se loni ocitlo na sklonku své existence, což nyní komentuje CEO Mikael Nermark a uvádí, že loni v prosinci měli peníze maximálně do poloviny letošního ledna. Od té doby činila společnost jedno důležité a nepříjemné rozhodnutí za druhým, prodávala vydavatelská práva a dělala všechno pro to, aby přežila. A jednou ze součástí tohoto plánu je i oživení vývoje Payday 2, které již bylo po vydání ultimátní edice uloženo k ledu a s dalším rozšiřováním se nepočítalo. Nyní však Nermark hovoří jinak a vysvětluje, co přimělo Starbreeze k nečekanému kroku.

Příčina všeho špatného

Důvodů finančních problémů studia Starbreeze může být hned několik, většina herní veřejnosti vám ale prstem hned ukáže na Overkill's The Walking Dead. Protahovaný vývoj byl zmítaný četnými problémy, které byly korunované hned dvojitou změnou použitého enginu. Odklady nakonec vydaly na několik let a bohužel ani to nepomohlo a výsledek propadl u kritiků i prodejně. To mělo za následek jen několik set tisíc prodaných kopií, zřeknutí se dalšího vývoje i zrušení konzolových verzí. A tím se také nenávratně vytratily investice Starbreeze a kolotoč problémů mohl začít. Třešničku tomu dodalo vyšetřování švédské kriminální policie, která podezřívala tehdejšího CEO kvůli finančním machinacím. Podezření se ale nepotvrdilo a Bo Andersson byl zproštěn obvinění.

„Jsem tu proto, abych všechno vyjasnil a zaručil, že budou věci probíhat hladce a bez zádrhelů. Mou prací je, vytvořit pro náš tým prostředí, ve kterém se mohou soustředit na to, co je důležité – hry,“ píše Nermark v příspěvku určeném komunitě. Naznačuje, že uplynulé měsíce nebyly snadné, a proto se rozhodli oprášit Payday 2 a chystají změny: „Pokusím se je nejdříve shrnout, a pak se pohroužíme do detailů,“ slibuje šéf Starbreeze. V bodech pak vyjmenovává, že s přihlédnutím k zajištění budoucího chodu společnosti se Payday 2 dočká nových DLC, a to jak placených, tak bezplatných. Na jedno již odkazuje – Payday 2: Border Crossing Heist – a půjde, jak je z názvu patrné, o další heist, kterého by se hráči měli dočkat v průběhu listopadu. Společně s tím pak ruší závazek a slib, který Starbreeze udělil komunitě, že loni vydaná ultimátní edice je obsahově kompletní a už do ní nic nepřibyde: „Tuto edici měníme od dnešního dne na Legacy, abychom se mohli posunout kupředu s celou naší komunitou,“ vysvětluje Nermark.

Společně s tím pak Starbreeze opět dává do prodeje všechna vydaná DLC, která kdy vyšla a po vydání ultimátní edice již nebyla samostatně dostupná. Má jít prý o vyslyšení žádostí komunity, která si je přála kupovat jednotlivě, těžko ovšem soudit, z čeho přesně vývojáři vychází. Podstatné pro ně ale zůstává, že Nermarkův příspěvek má na Steamu spoustu pozitivních ohlasů a v komentářích hráči nešetří chválou. Oceňují zejména to, že se hra dočká nového obsahu, který by měl pomoci zalepit díru v čekání na třetí díl. Jak už padlo před dvěma týdny, Payday 3 je na pořadu až za několik let, a vzhledem k tomu, že druhý díl se skutečně stará o drtivou většinu peněz, které do Starbreeze proudí, jeví se tento krok jako logický a zatím vývojářům vychází. Jak dlouho ale budou ochotní a schopní živit dvojku, než přijde pokračování, zůstává stále ve hvězdách.

# akční # fps # loupež # multiplayer # střílečka

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru