Star Citizen, Cloud Imperium Games, Star Citizen umožní neslyšícím komunikovat znakovou řečí

Star Citizen umožní neslyšícím komunikovat znakovou řečí

Vývojáři multimilionového projektu bourají další dogma, hru chtějí zpřístupnit všem

12. 2. 2019
Název: Star Citizen Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,

Vesmírný opus Chrise Robertse Star Citizen je ve vývoji od roku 2011 a bez ohledu na to, že hra stále není hotová, nepřestává hráče fascinovat. V závěru minulého roku padl dlouho vyhlížený milník v podobě 200 milionů dolarů, které přispěli fanoušci na vývoj, a pokud plány opět něco nenaruší, hra by už mohla v příštím roce vyjít. Dáme-li teď ale stranou kritiku, která je v mnoha ohledech zasloužená, musím vývojáře z Cloud Imperium pochválit. V nejnovějším video updatu totiž odhalili, že do hry postupně zapracovávají znakovou řeč, aby byla hra dostupná i pro ty členy komunity, kteří jsou nedoslýchaví nebo zcela neslyšící. Způsob implementace je bezvadný a dává hendikepovaným hráčům naději, že Star Citizen nebude přelomový jenom ve smyslu toho, kolik hra stála nebo jak dlouho byla ve vývoji.

O novince informoval ředitel oddělení animátorů Steve Bender, který zavzpomínal na loňský rok a všechny akce, během kterých se tváří v tvář potkával s členy hráčské komunity a promlouval s fanoušky o jejich vzájemné vášni. Během společného hraní pak vývojáři zjistili, že spoustu hráčů Star Citizenu má problémy se sluchem a začali si uvědomovat, že neslyšící vnímají hru úplně jinak než ostatní hráči. I z toho důvodu se na některé fanoušky obrátili a začali s nimi spolupracovat na tom, aby do hry převedli část z americké znakové řeči. Postupně tak vznikly krátké animace, díky kterým mohou neslyšící komunikovat s ostatními hráči tak, jako kdyby komunikovali v reálném životě, což je nejen užitečné, ale samozřejmě to i prohlubuje celkový zážitek.

Star Citizen, Cloud Imperium Games, Star Citizen umožní neslyšícím komunikovat znakovou řečí

Není znaková řeč jako znaková řeč

Iniciativa vývojářů z Cloud Imperium Games je záslužná ve všech ohledech, přesto nemohou být z ambiciózních plánů nadšení úplně všichni, kdo trpí poruchou sluchu. Znakový jazyk totiž není umělý a univerzální - naopak se specificky vyvíjí ve všech zemích a znaková čeština není shodná se znakovou angličtinou. Lokalizace by pak v tomto případě byla hodně složitou záležitostí...

Po technologické stránce nejde o žádný převrat, přesto je s podivem, že dosud žádná velká hra s něčím tak prostým nepřišla. V přiloženém videu se můžete sami podívat (čas 13:34), že stačilo figuranta nasnímat standardním způsobem pro motion-capture a získaná data aplikovat na model. Podstatné je samozřejmě zachytit nejen práci celých paží, ale také pohyby prstů, což se lidem z Cloud Imperium podařilo poměrně přesvědčivě a v ukázkách je vidět, že jsou jednotlivé znaky dobře rozpoznatelné a skutečně fungují. „Dnes ráno mi volal jeden z vedoucích animátorů v Austinu Bryan Brewer a ptal se, jestli chci vidět něco vážně úžasného. Řekl jsem – jasně, co tam máš? A on mi ukázal jednu z postav, která bezchybně znakovala,“ řekl Bender ve videu. Ihned ho proto napadlo, že musí novinku ukázat jednomu z vývojářů, který je nedoslýchavý a který už s Benderem tuto možnost několikrát probíral a i on následně potvrdil, že je znakový jazyk zpracovan perfektně a skvěle rozumí tomu, co chtěla daná postava říct.

Vývojáři nicméně cítí rezervy a přislíbili, že se v budoucnu zaměří také na správnou animaci obličejů, protože i mimika hraje v komunikaci nedoslýchavých či neslyšících značnou roli. Už nyní ale zjišťují, že nastavený systém jim do budoucna umožní hlubší implementaci znakové řeči a od předem připravených emotů se možná posunou i ke znakování v reálném čase. To už ale samozřejmě ve velké míře závisí na budoucích technologiích, ať už ve smyslu zařízení pro virtuální realitu nebo ovladačích/snímačích, které budou schopné přenášet do hry pohyby prstů. I za tenhle malý-velký průkopnický krok ale zaslouží autoři Star Citizen zvednutý palec.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru