SSD v PS5 nemusí automaticky zaručit rychlejší nahrávání

Technický ředitel Remedy varuje před přehnanými očekáváními. Grafika bude náročnější

25. 11. 2019

Jednou z hlavních předností příští generace PlayStationu má být nové rychlé úložiště, které slibuje výrazné zkrácení nahrávacích časů. Architekt konzole Mark Cerny se nechal slyšet, že by z loadingových obrazovek rád udělal minulost. Ve srovnání s PS4 Pro byla nová konzole už nyní v rámci testů schopná nahrávat scény ze hry Marvel’s Spider-Man téměř instantně. Ale v případě titulů určených pro PlayStation 5 to nemusí být zdaleka samozřejmé, upozorňuje technický ředitel Remedy (Control, Quantum Break, Alan Wake, Max Payne) Mika Vehkala.

“Pokud by hry zůstaly stejné ve smyslu rozsahu a vizuální kvality, byly by nahrávací časy téměř nepostřehnutelné a restart úrovně by byl skoro instantní,” prohlásil Vehkala v rozhovoru pro Oficiální PlayStation magazín. Autoři ale nyní podle něj budou moci pracovat s mnohem větším objemem dat a pokud budou vývojáři spěchat nebo šetřit na optimalizaci, povede to k nutnosti nahrávat mnohem víc dat. “To může vést zpátky k situaci, kdy budou nahrávací časy stejně dlouhé jako dnes,” upozornil Vehkala.

„My vývojáři umíme udělat hru v 60 FPS i na PlayStationu 1. Je to vždy věc kompromisu.“

“Je to skoro stejné jako s vylepšeními CPU a GPU,” říká s tím, že můžete dosáhnout s výkonem PS5 na vyšší framarate. “Anebo přidáte více obsahu a rozeběhnete vše ve 30 FPS jako dosud,“ dodává. Šéf marketingu Remedy Thomas Puha doplnil, že vždy jde o hledání rovnováhy mezi kvalitou grafiky a její svižností. “My vývojáři umíme udělat hru v 60 FPS i na PlayStationu 1. Je to vždy věc kompromisu. Soustředíte se na grafiku, fyziku, AI a takové věci, nebo čistě na framerate?” klade řečnickou otázku Puha.

“Ano, nový hardware PS5 bude výkonný, ale také se očekává, že grafika bude detailnější, že bude destrukce dokonalejší a podobně,” dodal s tím, že je na autorech, aby si vybrali, na co se zaměří. Jinými slovy, Remedy naznačují, že stávající hry by mohly na PS5 klidně běžet ve dvojnásobném frameratu a s nulovými loadingy, ale není to samozřejmostí, když se bavíme o hrách nové generace, které mají být opět pohlednější. Dalším faktorem je samozřejmě maximální rozlišení.

SSD pomůže zbavit se pomalých výtahů nebo trapných tunelů, na jejichž pozadí se nahrává nová část mapy.

Zajímavé přitom je, že doposud se Remedy vyjadřovali k SSD jen v superlativech. Mikael Kasurinen a Brooke Maggs v rozhovoru pro GamingBolt prohlásili, že jde o fantastickou novinku, která pomůže zbavit se pomalých výtahů nebo trapných tunelů, na jejichž pozadí se nahrává nová část mapy.  Hlavní programátor Controlu Sean Donnelly v rozhovoru pro Oficiální PlayStation magazín řekl, že rychlejší hardware PS5 bude vítaný, ale SSD je to nejdůležitější.

Hráči chtějí a vlastně automaticky očekávají od nové generace pěknější hry. Rozdíl v nahrávání ale nemusí být s větším objemem dat zase tak markantní, pokud vývojáři nebudou mít dost peněz, času nebo zkušeností své tituly odladit. Bude tak nepochybně zajímavé sledovat, jak se nakonec věci vyvinou a zda se s loadingovými obrazovkami skutečně rozloučíme, anebo se to bude týkat třeba jen méně náročných her, případně několika vzorových příkladů.

Podívejte se, jak rychle se nahrávají scény ze Spider-Mana na PS5 ve srovnání s PS4 Pro

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru