Marvel’s Avengers, Square Enix, Square Enix přiznává, že Avengers nenaplňují očekávání

Square Enix přiznává, že Avengers nenaplňují očekávání

Podle finanční zprávy si na sebe hra dosud nevydělala. Ve zvrat se ale doufat nepřestalo

Zdroj: Square Enix
26. 11. 2020
Název: Marvel’s Avengers Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 4. 9. 2020

Utrápená odysea hry Marvel’s Avengers pokračuje i přes odliv zájmu ze strany hráčů i nenaplněné sliby stran nového obsahu. Dáme-li stranou recenzi, v níž jsme hru chválili převážně jenom díky příběhu, vývojáři už měsíc po vydání otevřeně mluvili o úpadku zájmu ze strany hráčů. Následně přišly informace o odkladu uvedení nového obsahu a jako poslední tu byla v polovině listopadu finanční zpráva, kde se problémy zrcadlily v grafech a konstatování, že po úspěchu remaku Final Fantasy VII se nemá Square Enix v dalším čtvrtletí o co opřít. Přiznání, že se hře nedaří tak, jak vývojáři a vydavtel očekávali, pak přichází nyní, kdy došlo na překlad zmiňované finanční zprávy z japonštiny a odhalení skutečnosti, že si na sebe titul dosud nevydělal.

„Segment HD Games vykazuje ztrátu, když se hra Marvel’s Avengers neprodávala tak, jak jsme očekávali,“ řekli zástupci Square Enix svým investorům. „Hra nebyla prozatím schopná umořit vlastní náklady, ovšem v druhé polovině finančního období očekáváme, že prodeje mírně povyskočí, až se do hry dostane nový obsah,“ dodávají pak s nadějí, že ještě není všechno ztraceno. Co se týče čísel, grafy už v polovině listopadu naznačily, že ztráta posledního čtvrtletí činila bezmála 65 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,4 miliardy korun, prezident Square Enix Josuke Macuda ale doufá, že do konce března příštího roku přijde zlepšení. Současně přidává i vysvětlení, že do nákladů na vývoj hry byly pochopitelně započítány i náklady na marketing, včetně kampaně, která vyplnila mezeru po lednovém odkladu z předpokládaného května až na začátek září. Jak vývojáři uvedli dřív, posun data vydání byl způsoben okolnostmi kolem pandemie koronaviru, což se nyní neblaze projevuje na amortizaci oněch nákladů.

Zda se podaří nepříznivě se vyvíjejíc trend zlomit, může naznačit blížící se uvedení nové postavy – Kate Bishop alias ženské podoby Hawkeye. Po prvotním odkladu k němu konečně dojde 8. prosince, přičemž už zkraje nového roku navážou vývojáři dalším Hawkeyem, tentokrát mužskou verzí v podobě Clinta Bartona. Co přesně vedlo autory z Crystal Dynamics k rozhodnutí, poskytnout hráčům v těsném sledu za sebou takřka identického hrdinu, je stále předmětem nejrůznějších dohad, stejně jako otálení s uvedením Black Panthera. Po nedávném skonu herce Chadwicka Bosemana, který Černého pantera ztvárnil ve filmové sérii, se nabízel příhodný prostor k uctění jeho památky právě prostřednictvím hry, vývojáři ale určili opačný postup a Black Panther se k týmu Avengers zřeumě nepřipojí dřív než v první polovině příštího roku.

Bez povšimnutí pak nemohou zůstat ani momentální slevové akce a pád ceny hry až o padesát procent, který jde ruku v ruce s tím, jak ze hry mizí další a další hráči. Ačkoliv neznáme přesná čísla z konzolí, neoficiální statistiky ze Steamu skrze portál Steam Charts jasně uvádí, že hra velmi krátce po svém vydání přišla o drtivou většinu aktivních hráčů, kterých je momentálně kolem 1500 denně. Na titul s takovým potenciálem a vycházejícím z tak silné značky je to překvapivě málo a revitalizace hry se zdá být v tuto chvíli hodně vzdálená.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru