Halo Infinite, Microsoft Studios, Split-screen v Halo Infinite byl před zrušením téměř hotov

Split-screen v Halo Infinite byl před zrušením téměř hotov

Vývojáři vysvětlili, proč došlo ke zrušení lokální kooperace. Dorazila alespoň online varianta

Zdroj: Microsoft
9. 11. 2022
Název: Halo Infinite Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 8. 12. 2021

Ačkoliv si Halo Infinite po rozpačitém představení dokázalo částečně napravit reputaci a výsledná hra se těšila pozitivním recenzím i uspokojivému ohlasu hráčů, stále tu byly věci, které dobrý dojem kazily. Vlastně, lépe řečeno, spíše nebyly. Hráči museli dlouho čekat na samotnou kooperaci, která je pro mnohé jedním z nejdůležitějších prvků série Halo, ale spolu s režimem Forge na ní došlo až v těchto dnech. Totéž bohužel neplatí o kooperaci na jednom zařízení ve split-screenu, jež hráčům chyběla už v pátém díle, a proto byl její návrat vítán s nadšením. Čekání mělo původně trvat nejméně do startu třetí sezóny, která odstartovala 8. listopadu, ovšem už na začátku září přišly nemilé informace – split-screen byl bez náhrady zrušen. Nyní se však dozvídáme, že před zrušením byl z přibližně 80 procent dokončen, což je i důvod, proč se k němu mohli hráči pomocí speciálního postupu dostat a s omezeními také hrát.

U příležitosti nejnovější aktualizace a začátku třetí sezóny hovořili v rozhovoru pro IGN Michael Shore a Sean Baron ze studia 343 Industries nejen o novinkách a nadcházejícím obsahu, ale i o tom, který už do Halo Infinite nikdy nezavítá. Podle nich byl navíc očekáváný split-screen jen těsně před dokončením, když přišlo rozhodnutí k jeho zrušení. To bylo tehdy komentováno potřebou přesunout zdroje k jiným záležitostem, na což nyní navázal i Baron: „Abychom se dostali z 80 na 100 procent [dokončení módu], museli bychom vynaložit značné množství práce, ale tolik úsilí, kolik by to nyní vyžadovalo, si nemůžeme dovolit. Abych byl upřímný, nejsem si ani jistý, jak dlouho by to trvalo.“ Zároveň však Shore podotýká, že na lokální kooperaci pracovali skutečně usilovně.

Potvrzení, že byla lokální kooperace téměř hotova, dokazují zmiňované pokusy o „proglitchování“ se do tohoto režimu, který se hráči opakovaně pokoušeli vyvolat. To, k čemu se tedy někteří hráči pomocí onoho glitche dostali, by mělo podle Barona odpovídat právě těm popisovaným 80 procentům z chystané finální verze. Řada hráčů si ovšem pochvalovala hru i v tomto stavu s tím, že je vše kupodivu hratelné a stabilní. O to více fanoušky mrzí, že se split-screenu nakonec nedočkají, dle stylu odpovědi toto rozhodnutí však mrzí i samotné vývojáře. Zrušení bylo oznámeno i oficiálně prostřednictvím doprovodného komentáře k aktualizaci, kde tuto zprávu tlumočil vedoucí kreativního oddělení Joseph Staten: „Museli jsme učinit těžké rozhodnutí nedodat split-screen kooperaci pro kampaň.“

Někteří stále doufají, že by se vývojáři mohli ke split-screenu ještě vrátit a dokončit jej, nic takového ovšem v tuto chvíli nebylo ani naznačeno a pochopitelně by ze strany vývojářů nebylo moudré dávat hráčům falešné naděje nebo snad cokoli slibovat. Studio 343 Industries se ovšem zavázalo Halo Infinite plně podporovat coby live service titul a navíc mimo jiné konečně dorazil rovněž odkládaný režim Forge a celkově největší aktualizace od vydání hry přinesla i nové mapy a především slibovanou online kooperaci. Tak alespoň této chybějící části jsme se nakonec dočkali.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru