Spin-off Mass Effectu měl nabídnout hrdinu jako Han Solo

BioWare před lety zkoušeli úplně jiný příběh. Z remasterované trilogie vypadlo jedno DLC

Zdroj: koláž/Vortex
4. 2. 2021
Název hry: Mass Effect Legendary Edition Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 14. 5. 2021 Platformy: , , Žánr:

Nechybělo mnoho a vesmír Mass Effectu mohl být o něco širší a pestřejší, než jak ho dnes známe. Dorian Kieken, který pracoval jako development director ve studiu BioWare během práce na slavné sci-fi sérii, prozradil v rozhovoru pro magazín TheGamer, že autoři si pohrávali s myšlenkou na spin-off inspirovaný postavou Hana Sola ze Star Wars.

Hrdina by hráči umožnil vidět tento svět z jiné perspektivy, než je supervoják vyvolený zachránit celu galaxii

Tenhle koncept podle něj vývojáři zkoumali v roce 2008 po vydání prvního Mass Effectu (2007). Hlavním hrdinou by byla postava jako Han Solo ve hře inspirované Star Controlem. To vše by samozřejmě bylo zasazené do známého vesmíru od BioWare. Titul měl rozšířit Mass Effect jako takový a vyjít vedle ostatních her, nikoli místo nich.

Kieken si dodnes chválí myšlenku na nevyhraněnou postavu na způsob pašeráka nebo piráta, který by hráči umožnil vidět tento svět z úplně jiné perspektivy, než je supervoják vyvolený zachránit celu galaxii. Bylo by to podle něj jako sledovat Star Wars bez rytířů Jedi nebo Warhammer 40,000 bez vesmírných mariňáků.

Mass Effect 2 dostal přednost

Takový hrdina by nepříslušel k žádné konkrétní frakci, nebyl by to padouch ani hrdina. Měli bychom mnohem větší svobodu zkoumat vesmír, věří Kieken. Úspěch podobné myšlenky podle něj dokazují mimo jiné seriály jako Mandalorian nebo Firefly.

Nakonec se ale vývojáři tohoto nápadu vzdali ještě předtím, než se naplno rozjel vývoj Mass Effectu 2 (2010). Další projekt si tým dovolit nemohl. “Všichni jsme se museli soustředit na Mass Effect 2, který byl v té době správnou volbou,” uvedl Dorian Kieken. Pořád si ale myslí, že šlo o opravdu silný koncept jednou by podle svých slov rozhodně rád viděl podobnou hru.

Proč není součástí legendární edice Pinnacle Station

Mass Effect Legendary Edition nabídne přes 40 původních rozšíření. DLC Pinnacle Station pro první díl ale bude jako jediné chybět. Expanze od externího týmu Demiurge Studios umožnila pilovat bojové schopnosti, ale i přes snahu autorů se ji nepodařilo začlenit do výsledné kompilace. Jak prozradil game director Mac Walters v rozhovoru pro magazín Game Informer, tým kontaktoval každého, kdo měl s rozšířením něco společného, ale poškozená data znemožnila, aby se DLC stalo součástí remasteru.

Nikdo nebyl schopen dohledat funkční originál a vytvořit celou expanzi znovu nebylo možné z důvodu času. Celému týmu by to prý zabralo dalších šest měsíců. Autorům podle Walterse zlomilo srdce, že museli Pinnacle Station vynechat, protože cílem bylo dát do jednoho balíčku úplně vše, co kdy singl Mass Effectu nabídl. I když to některé fanoušky asi zklame, nebo by raději počkali další půlrok, investice se zřejmě zdála vývojářům neopodstatněná i vzhledem k tomu, že v celkovém dobrodružství toto DLC hraje jen marginální roli.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru