Marvel’s Spider-Man 2, Sony Interactive Entertainment, Spider-Man 2 nabídne ray tracing ve všech grafických režimech

Spider-Man 2 nabídne ray tracing ve všech režimech

Na výběr bude 30 fps, 40 fps a 60 fps. Délka hry bude přibližně stejná jako u prvního dílu

Zdroj: Sony
19. 9. 2023
Název: Marvel’s Spider-Man 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 20. 10. 2023

Druhý Spider-Man dorazí již za měsíc, a proto se o očekáváném pokračování první hry z roku 2018 a přídavku s Milesem Moralesem z roku 2020 mluví stále víc a dozvídáme se nové podrobnosti. Už v minulosti vývojáři ze studia Insomniac Games lákali na špičkovou grafickou stránku, jíž mohou dosáhnout díky nové konzoli PlayStation 5, neboť na rozdíl od předchozích her nechali PlayStation 4 již za sebou. K tomuto tématu se vrátili i nyní a uvedli, že díky tomu jsou kupříkladu schopni hráčům nabídnout ray tracing ve všech dostupných grafických režimech.

Rozhovor magazínu IGN se týkal právě zejména technologické stránky hry a vývoje, přičemž odpovídali director of core technology Mike Fitzgerald a project directorka Jeannette Lee. Pro celý tým má být Spider-Man 2 výsledkem a vyvrcholením všeho, co se s možnostmi nové konzole a technologií naučili, předtím se Spider-Man Remastered a Ratchet & Clank: Rift Apart. Proto může výchozí nastavení počítat s ray tracingem automaticky a vývojáři se jej nebáli pořádně využít a do hry více zakomponovat, lákají pak především na vodu a celkový realističtější dojem. „V žádném režimu ray tracing nechybí, není to potřeba,“ zdůraznil Fitzgerald a uvedl, že přišli na to, jak zahrnout všechny správné vizuální prvky a nabídnout je všem hráčům.

K dispozici budou standardně performance režim s 60 fps, fidelity režim s 30 fps a tentokrát rovnou i zlatá střední cesta, jíž vývojáři nazvali performance RT s 40 fps, který bude přítomen hned při vydání. To v návaznosti na tento rozhovor později potvrdil i James Stevenson z marketingu, který zároveň zdůraznil, že možnost bez ray tracingu skutečně vůbec nebude v nabídce. Důležitým je pak podle vývojářů samozřejmě SSD, k čemuž Fitzgerald doplnil, že nejde jen o to, aby se zbavili načítacích obrazovek nebo umožnili téměř okamžité přepínání mezi hrdiny, ale že i pohyb městem je asi tak třikrát rychlejší. Jeannette Lee rovněž doplnila, že byl kladen důraz i na haptickou odezvu a také na 3D audio, díky němuž má být prostorový zvuk a jeho využívání ještě názornější a působivější.

To ovšem nejsou jediné nové informace, které se začaly objevovat především po prezentaci na State of Play. V rozhovoru pro GamesIndustry.biz jsme se od senior creative directora Bryana Intihara dozvěděli, že hra z hlediska délky příliš nenabobtnala a že se bude rozsahu první hry. To by mělo znamenat, že odehrání hlavního příběhu zabere asi něco mezi 15 až 20 hodinami, což zní nepochybně sympaticky pro všechny, kterým příliš nesedne neustálé prodlužování her a chtějí raději kratší zážitek. A před pár dny přišly i dobré zprávy pro ty, kteří vyhlíží dalšího superhrdinu, jímž bude Wolverine – v souvislosti s dokončením prací na Spider-Manovi 2 se studio Insomniac pomalu přesouvá, aby postupně začali plně pracovat právě na jeho herním dobrodružství.

A pokud ještě nemáte Spider-Mana 2 dost a nemůžete se dočkat vydání, můžete se o něm dozvědět více nejen v našem archivu, ale i přímo v našem preview. Spider-Man 2 vychází na PlayStation 5 už za měsíc, 20. října 2023.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru