Spencer: Project Scarlett nezopakuje chyby Xboxu One

Šéf divize Xbox slíbil, že v porovnání s PS5 nebude nová konzole dražší ani méně výkonná

Zdroj: Microsoft
15. 11. 2019

Ačkoliv jsme se v souvislosti s XO19 zatím bavili pouze o konkrétních hrách, došlo během úvodní ceremonie i krátce po ní k mnoha zajímavým rozhovorům se šéfem divize Xbox Philem Spencerem. A vzhledem k tomu, že Microsoft novou konzoli pod kódovým označením Project Scarlett příliš netají, padaly dotazy tímto směrem a Spencer na ně vcelku otevřeně odpovídal. V rozhovoru pro magazín The Verge se navíc dotknul i problémů, které výrazně ovlivnily nejen uvedení Xboxu One, ale také celý životní cyklus, což jsou zároveň věci, které Microsoft už rozhodně nechce opakovat.

„Jedna z věcí, ze které jsme se v souvislosti s Xboxem One poučili, je nutnost neodstartovat s jinou cenovkou a slabším výkonem,“ přiznal Spencer. Narážel tím na to, že Xbox One byl v den zahájení prodeje o sto dolarů dražší nežli PlayStation 4 a už dopředu se vědělo, že hry na konzoli od Sony poběží ve vyšším rozlišení a pravděpodobně svižněji. „S tímto vědomím jsme se pustili do vývoje Project Scarlett a naším cílem je úspět na trhu,“ dodal Spencer. Po letech marné snahy dohnat svého rivala se tak Microsoftu otevírá nová příležitost, jak oslovit stávající i případné nové hráče, aby dali novému Xboxu přednost. „Na Project Scarlett jsme vsadili všechno a rád bych se už konečně stal plnohodnotným soupeřem. I to je ostatně důvod, proč tolik úsilí věnujeme hraní napříč platformami a zpětné kompatiblitě,“ vyjmenovává šéf Xboxu.

Druhou podstatnou součástí úspěchu pak mají být vedle výkonné a cenově dostupné konzole také samotné hry, kterým jde Microsoft v posledních letech výrazně naproti. Od postupného získávání nových studií se nicméně začínají lidé z divize Xbox soustředit na vývoj a první výsledky těchto snah jsme mohli sledovat včera večer. Hry od týmů jako Obsidian, Rare nebo Ninja Theory přitom nemíří jen na současnou generaci, ale měly by se výrazně postarat o portfolio budoucího Xboxu, samozřejmě s vidinou co nejrychlejšího vydání. „Chci zajistit, abychom měli pravidelný přísun first party her od našich interních studií. Coby platforma pak chceme těmto týmům nabídnout co nejlepší podmínky pro jejich realizaci. Ať už se soustředí víc na PC, nebo konzole, ať už je zajímají online funkce, nebo chtějí raději vyprávět singleplayerové příběhy,“ vysvětloval Spencer v rozhovoru pro IGN. Prozradil také, že do konce roku chce Microsoft mluvit ještě o několika dalších hrách, na které se v rámci XO19 nedostalo, nepotvrdil ale, zda se oznámení dočkáme během předávání cen Game Awards, nebo v rámci vlastního pásma Inside Xbox.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru