Spekulace o dalším Twisted Metal zpochybňuje sám Jaffe

Reaguje na prominentního insidera Toma Hendersona. Ten tvrdí, že hra vyjde za dva roky

Zdroj: Sony
16. 8. 2021
Název hry: Twisted Metal

Jedním z víkendových témat byl výstřel insidera Toma Hendersona, který po informacích o Call of Duty či Battlefieldu zamířili úplně jiným směrem. Na svém Twitteru sdílel obrázek z akce Twisted Metal a jediné, co k ní napsal, byl letopočet 2023. S přihlédnutím k tomu, jak přesné informace Henderson v minulosti o zmiňovaných titulech měl, se pod příspěvkem podle očekávání rozproudila vášnivá debata, kterou zasáhlo i určité zmatení. Mnoho diskutujících mírnilo očekávání s tím, že Henderson nepochybně mluví o připravovaném seriálu, insider ale později zopakoval, že tweetuje o hrách, takže debata mohla vesele pokračovat. Ještě než ale hráči zjistili, co tím přesně Tome Henderson myslel, natož kdo na hře pracuje, případně zda půjde o pokračování, nebo remake či remaster, vstoupil do debaty autor původní hry David Jaffe a spekulace zpochybnil.

Vzhledem k tomu, že David Jaffe už se Sony nespolupracuje a nad rámec své kariéry youtubera přikládá ruku k dílu v polském studiu Movie Games Lunarium, nemá přísun interních informací. A pokud by měl, jak uvádí ve svém krátkém videu, pravděpodobně by o nich stejně nemohl mluvit. Přesto nabízí hráčům trochu bližší pohled na celou věc ze své pozice autora původní hry a i když spekulace zcela nevyvrací, nesdílí všeobecné nadšení a přesvědčení, že se série vrátí ve velkém stylu. „Pokud bych věděl o něčem, co Sony ještě lidem neřekla, samozřejmě bych o tom nemohl mluvit. Ranilo by mě však, kdyby na tom dělali a neřekli mi o tom,“ říká Jaffe. Vysvětluje ale, že by se jednalo čistě o emocionální rovinu, protože Twisted Metal má k srdci ještě blíž než další svůj počin – God of War. Neznamená to tedy, že by nutně chtěl na nové hře pracovat, nebo že by si neuvědomoval, kdo značku vlastní a že si s ní může dělat, co chce. V tomto ohledu je Jaffe velmi férový a vstřícný, což potvrzuje i sdělením, že o novém God of War v režii Coryho Barloga dopředu také nevěděl a přesto hra dopadla skvěle.

Navíc, Jeffe zůstává i pro Sony stále relevantním s ohledem na Twisted Metal, protože ho měla skrze producenty chystaného seriálu údajně několikrát telefonicky oslovit s žádostí o konzultaci, takže i to nakonec přispívá k designérově přesvědčení, že pokud se v zákulisí na něčem pracuje, pak to možná nebude nic velkého. David Jeffe nahlas uvažuje, že by to mohla být menší záležitost spojená se zmiňovaným seriálem, protože v opačném případě nezískal ani od svých nejmenovaných přátel a vlastních zdrojů žádný náznak. „Jasně, pořád to může být velká hra, o které jednoduše nevím, ale překvapilo by mě to,“ uzavřel Jeffe.

Za připomenutí nicméně stojí, že Twisted Metal vznikl v roce 1995 pro PlayStation a PC. Hned o rok později byl následován druhým dílem a přes sérii přímých pokračování i spin-offů skončil svou pouť v roce 2012 na PlayStationu 3. Jednoduše pojmenovaný Twisted Metal obdržel nadprůměrné hodnocení a kritika se strefovala pouze do slabšího příběhu či menšího počtu postav v porovnání s předchozími díly. Arkádové hry tohoto stylu ale nemají na růžích ustláno a pro sérii tak v následujících letech zřejmě nevzniklo pohledem Sony dostatek prostoru, aby mohlo vzniknout pokračování. Sám Jaffe mluví o nápadu, který by pro případný další díl měl, i on ale v citovaném videu zapochyboval, že by zřejmě v dnešní době už nebyl o zvolený koncept takový zájem.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru