Sony uvažuje o nákupu studií stejně jako Microsoft

PlayStation vítá další konkurenci, ale současně naznačuje, že nás čeká tvrdý boj o exkluzivity

1. 7. 2019

Společnost Sony podle japonských médií zvažuje nákup nových first party herních studií. Šéf Sony Interactive Entertainment Jim Ryan prohlásil v aktuálním rozhovoru, jehož výtah přinesl server Nikkei, že exkluzivní obsah se stává důležitějším než kdykoli dřív. Narážel tím nejen na nástup nové generace konzolí a aktivity na poli nákupů studií, které naplno rozjel v posledním roce až dvou Microsoft, ale odkazuje se rovněž na příchod nové konkurence. Tu představuje Google a jeho streamovací cloudová platforma Stadia, která se má rovněž pochlubit vlastními exkluzivními tituly.

Na druhé straně Ryan minimálně navenek diplomaticky vítá vstup nových hráčů do herního průmyslu a sebevědomě připomíná, že Sony má na tomto poli čtvrtstoletí zkušeností. Bude proto podle něj pro nové vyzyvatele obtížné uspět v tomto souboji. Že by gigant Sony mohl otevřít svou peněženku a začít utrácet podobně jako Microsoft, Ryan naznačil už v květnu. A koneckonců, talentovaných nezávislých studií schopných produkovat velké AAA hry existuje na trhu jen omezené množství.

Může jít údajně o první velkou akvizici od zisku týmu Sucker Punch Productions (série Sly, Infamous a Ghost of Tsushima) v roce 2011

Pokud skutečně Sony nějaké nové studio koupí, může jít údajně o první velkou akvizici od zisku týmu Sucker Punch Productions (série Sly, Infamous a Ghost of Tsushima) v roce 2011. Jen pro úplnost doplníme, že jen před pár dny se shodou okolností (?) spekulovalo o tom, zda by novým přírůstkem Sony nemohlo být finské studio Remedy Entertainment (Max Payne, Alan Wake, Quantum Break, Control), což by byl opravdu kapitální úlovek.

Do portfolia SIE Worldwide Studios patří týmy jako Bend Studio, Guerrilla Games, Media Molecule, Naughty Dog, Japan Studio nebo Polyphony Digital. Divize Xbox Game Studios se jen v posledních letech rozrostla o týmy Compulsion Games, Ninja Theory, Playground Games, Double Fine, inXile, Obsidian, The Initiative nebo Undead Labs. Nebylo by tedy divu, kdyby právě aktivita redmondského giganta přiměla Sony reagovat a “vyzbrojit” se před příchodem PS5.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru