Sony údajně jedná o koupi Take-Two Interactive

Podle respektovaného finančního portálu mají tvůrci GTA a RDR měnit majitele

13. 3. 2019

Finanční portál Market Watch přišel ve středu v podvečer s informací, že je Sony v pokročilé fázi vyjednávání o koupi společnosti Take-Two, pod kterou spadají labely 2K Games, 2K Play, 2K Sports, Firaxis, Hangar 13 a samozřejmě osm studií Rockstar Games. Zpráva přichází ve formě komentáře ke zvyšující se hodnotě akcií Take-Two, která v průběhu dnešního dne stoupla o 4,7 dolarů, tedy přibližně o 5,3 procenta. Pokud jsou informace Marketwatch správné, Sony chce Take-Two koupit z větší části v hotovosti, konkrétně se pak bavíme o hodnotě odpovídající více než 10 miliardám dolarů.

Redaktoři webu Games Industry oslovili Take-Two s žádostí o vyjádření, ti ale pochopitelně nechtějí žádné spekulace komentovat; odpověď ze Sony se teprve očekává. V mezičase se proto řeší původ spekulace, se kterou měl jako první přijít Joel Kulina z investiční a obchodní společnosti Wedbush, pro kterou mimochodem pracuje i známý (herní) analytik Michael Pachter. Kulina redaktorům Games Industry vzkázal, že jde o nepotvrzenou spekulaci, a že není v žádném ohledu jejím původním zdrojem. Chris Matthews z Market Watch ale podotýká, že ačkoliv pouze hledal vysvětlení k pohybu ceny akcií Take-Two, ocenil Kulinovy zdroje a prozradil, že jeho informace jsou cenné i v momentě, jedná-li se o spekulace.

Snažilo se také EA

Snaha získat pod svá křídla Take-Two Interactive není v případě Sony ojedinělou v historii. V roce 2008 nabídla společnost Electronic Arts za akvizici 2 miliardy dolarů, výkonný ředitel Take-Two Strauss Zelnick ale nabídku odmítl. Kauza ovšem měla zajímavou dohru - EA se nespokojilo se zamítavou odpovědí a tehdejší CEO John Riccitiello napsal Zelnickovi osobní mail s výrazným doporučením, že akvizice je v nejlepším zájmu Take-Two. "Neexistuje žádná záruka, že by v budoucnu EA, nebo kdokoliv další, nabídl tolik peněz, kolik nabízíme my," psal Riccitiello. Byla to tehdy hodně divoká doba...

Nicméně, kdyby se zprávy prokázaly jako pravdivé, Sony by tím významně posílila portfolio svých first party studií, potažmo her, což lze chápat jako přímou odpověď na aktivní vyhledávání akvizic ze strany Microsoftu. Šéf herní divize Phil Spencer loni na E3 připomněl, že pod střechou Microsoftu jsou studia jako 343 industries, Turn 10, Rare, Playground Games, Ninja Theory nebo Undead Labs, ke kterým nedávno přibyla také studia Obsidian a inXile. Naproti tomu Sony spoléhá na sílu titulů od Naughty Dog, Sucker Punch, Media Molecule, Guerilla Games a samozřejmě studia Santa Monica.

Otázkou je, co všechno by musela Sony obětovat, aby si mohla nabízenou akvizici vůbec dovolit, je ovšem možné, že se Sony po vleklých spekulacích konečně podařilo najít zájemce o její filmovou divizi. O prodeji se mluví už od roku 2016 zejména v souvislosti se zhoršujícími se finančními výsledky a neschopností konkurovat ostatním filmovým společnostem. Největším tahákem filmové větve Sony jsou práva na více než 900 postav z univerza Marvelu, včetně Spider-Mana nebo Venoma. Ani tyto spekulace ale Sony veřejně nekomentuje.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru