Sony si patentuje nový ovladač k PlayStationu

Nákresy se zatím týkají jen mikrofonu. Vše ostatní má v tuto chvíli jen předběžnou podobu

18. 11. 2019

V polovině srpna dostali redaktoři magazínu Wired exkluzivní příležitost, popovídat si s architektem PlayStationu 5 Markem Cernym. Vedle novinek a základních vlastností konzole, která bude na trh uveden během Vánoc 2020, pak došlo samozřejmě i na detaily ohledně ovladače, který si navíc mohl redaktor Peter Rubin vzít do ruky. Svůj první dojem shrnul tak, že jde o gamepad, který se na pohled takřka shoduje s aktuálním DualShockem 4 a jedinou výraznou odlišností měl být malý výsek plastu na mikrofon. Dáme-li stranou pro tuto chvíli nepodstatné informace o haptické odezvě na analogových páčkách a vylepšeném reproduktoru, můžeme se přesunout k aktuálnímu patentu, který zapsala Sony Interactive Entertainment v Japonsku a který zahraniční weby označují za DualShock 5.

Na nákresu přitom zcela chybí svítící prvky pro sledování ovladače v prostoru, což ale samozřejmě nemusí být rozhodující.

Ovladač, který je na patentových nákresech přímo porovnáván s gamepadem pro PS4, opravdu vypadá hodně podobně, dává ještě o fous větší prostor dotykové plošce a skutečně má pod PS tlačítkem malou dírku. Celkově je pak gamepad o trochu robustnější, nezdá se, že by byla jakkoliv měněna velikost d-padu a dalších tlačítek, jen ramena ovladače jsou o trochu širší a více připomínají konkurenční ovladač od Xboxu. Na nákresu přitom zcela chybí svítící prvky pro sledování ovladače v prostoru, což ale samozřejmě nemusí být rozhodující. Změna oproti DS4 pak spočívá také v přítomnosti konektoru USB-C, který nahrazuje aktuální USB-B, alias lidově přezdívaný Micro USB port, a ani to samozřejmě není vzhledem k narůstající popularitě „céčka“ nic šokujícího.

Co se týče samotného patentu, přihlášen byl k posouzení 20. března letošního roku, v říjnu došlo na podání žádosti o jeho veřejný výpis a zveřejnění proběhlo dnes, takže nemůže jít o nic, co by k nám vyplulo z minulosti. Rovněž přímé porovnávání s DualShockem 4 vyvrací jakoukoliv možnost, že by šlo o nepoužitý prototyp pro stávající generaci a je tudíž velmi pravděpodobné, že opatrně nahlížíme do budoucnosti. Je však důležité podotknout, že se dle poznámek týká patent výhradně části vyznačené plnou čarou, vše ostatní je pak nutné v tuto chvíli považovat za předčasný, nikoliv finální design. A když se na nákres podíváte pečlivěji, zjistíte, že jedinou relevantní částí ovladače je právě výše popisované místo pro mikrofon uprostřed těla gamepadu. Ruku v ruce tak jde dnešní zpráva s patentem systému pro hlasové ovládání, který byl zveřejněn na konci září, ale zapsán – shodně s tím dnešním – v březnu letošního roku.

Bez přehnaných senzací tak pravděpodobně jde jen o další dílek do celkové skládanky, na jejímž konci může být, zdá se, poměrně konvenční ovladač, což je vzhledem k úspěchu aktuální verze příjemné zjištění. A jako vždycky, veškeré spekulace berte, prosíme, se značnou rezervou.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru