Sony investuje 6 miliard korun do Epic Games

Obří částka tvoří jen nepatrný podíl. Důvodem je snaha posílit partnerství na poli her i filmů

Zdroj: Epic Games
10. 7. 2020

V polovině května jsme vám zprostředkovali přímý přenos z odhalení páté generace Unreal Enginu. Zástupci Epic Games se netajili tím, že ukázka běží v reálném čase na konzoli PlayStation 5 a v navazujících vyjádření si spolupráci se Sony mnohokrát pochvalovali. Bez ohledu na to, že Unreal Engine 5 bude zcela pochopitelně dostupný i na ostatních platformách, teď ale dostávají květnová slova o vzájemné podpoře obou společností úplně nový rozměr, když Sony oznamuje strategickou investici právě do vývojářů z Epic Games. Za částku 250 milionů dolarů, v přepočtu přibližně 6 miliard korun, získává japonská firma 1,4procentní podíl a zajišťuje si zatím blíže nespecifikovanou formu partnerství, které by se mělo promítnout nejen do videoher, ale také filmů.

Skrze naší investici se dostaneme k dalším příležitostem, jak vzájemně s Epicem spolupracovat, abychom potěšili naše zákazníky a přinesli jim hodnotné produkty nejen na poli her, ale také napříč dynamicky se rozvíjejícím prostředím zábavního odvětví.

„Investice stvrzuje blízký vztah mezi oběma společnostmi a posiluje snahu o pokrok na poli technologií, zábavy a sociálně propojených online služeb,“ vymezuje tisková zpráva. Prezident Sony Keničiro Jošida chválí schopnosti Epic Games, zejména ve spojitosti s Unreal Enginem a vyjadřuje své přesvědčení, že neexistuje lepšího příkladu úspěchu, než je Fortnite. „Skrze naší investici se dostaneme k dalším příležitostem, jak vzájemně s Epicem spolupracovat, abychom potěšili naše zákazníky a přinesli jim hodnotné produkty nejen na poli her, ale také napříč dynamicky se rozvíjejícím prostředím zábavního odvětví,“ dodává Jošida. Jeho protějšek, CEO Epic Games Tim Sweeney, pak v tiskové zprávě připomíná, že obchodní aktivity obou firem jsou spojeny již delší dobu, subjekty sdílí podobnou vizi, a proto neočekává nic jiného než posilování dlouhodobých snah nabídnout zákazníkům a tvůrcům obsahu ještě větší a přístupnější digitální ekosystém, z něhož mohou ve výsledku těžit všichni.

Vymaníme-li se z obvyklých frází, doprovázejících jakékoliv obchodní záležitosti, můžeme z aktuální investice Sony vyčíst několik zajímavostí. S přihlédnutím k tomu, že Epic Games je soukromá firma a jako taková nemá povinnost zveřejňovat stav svých financí, dostaneme se nyní jednoduchou matematikou k přibližné hodnotě společnosti – necelých 18 miliard dolarů. Jen pro představu, když v roce 2012 investoval do Epicu čínský Tencent, za „pouhých“ 330 milionů dolarů získal 40procentní podíl, tolik tedy k růstu Epic Games a jeho aktuálnímu postavení. Redaktoři magazínu Venturebeat k tomu ještě na základě informací od svých zdrojů dodávají, že Epic Games v loňském roce utržilo 4,2 miliard dolarů se ziskem necelých 750 milionů, přičemž letos se i díky pandemii koronaviru počítá s dalším růstem. Na konci roku prý muže Epic Games dosáhnout na tržby ve výši 5 miliard dolarů a miliardový příjem, čemuž společnost vděčí i obrovskému zájmu o Fortnite, prostřednictvím kterého měla firma utržit jen v dubnu přes 400 milionů dolarů.

Je téměř jisté, že budeme v blízké budoucnosti od obou společností slýchat, kterak je konzole od Sony tím pravým místem pro hry, běžící na Unreal Enginu 5.

Pokud byste se ptali, co tak minoritní podíl Sony v Epic Games ovlivní, nemůžeme zatím posloužit žádnými konkrétními detaily. Nelze v tuto chvíli ani usuzovat, zda se partnerství automaticky promítne do hráči srozumitelných pojmů jako je exkluzivita či lepší podpora Unreal Enginu 5 na novém PlayStationu. Je však téměř jisté, že budeme v blízké budoucnosti od obou společností slýchat, kterak je konzole od Sony tím pravým místem pro hry, běžící na zmiňovaném enginu, a zcela jistě nezmizí ani vzájemná slova obdivu a úcty. Ostatně, tuto rétoriku už Sweeney uplatňoval v květnových rozhovorech a v souvislosti s PS5 mluvil zejména o výkonném SSD. „Architektura úložiště v PlayStationu 5 je dalece před tím, co si lze nyní za jakoukoliv částku pořídit pro PC. Je skvělé sledovat takovou inovaci, zvlášť když pomůže formovat budoucnost počítačů,“ řekl Tim Sweeney a potvrdil tím slova dalších vývojářů, kteří si disky v PS5, ale pochopitelně i v Xboxu Series X dlouhodobě pochvalují.

Teď už by to každopádně chtělo ten hmatatelný důkaz, co říkáte…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím