Sony dokončilo akvizici studia Bungie

Tvůrci Halo a Destiny jsou odteď oficiálně členy rodiny Sony, jejich volnost má trvat i nadále

Zdroj: PlayStation
16. 7. 2022

Koupi studia Bungie, v němž původně vznikla série Halo a nadále se zde pracuje na sérii Destiny, společnost Sony oznámila 31. ledna letošního roku. Tehdy byla tato akvizice poměrně překvapivá, ať už kvůli dlouholeté nezávislosti studia, případně kvůli ceně transakce, jež byla 3,6 miliardy dolarů. V porovnání s akvizicí Activision Blizzard, která přišla pár dní předtím a Microsoft nabídl 68,7 miliard dolarů, nepůsobí částka nijak závratně, stále se však jedná o velký finanční obnos, který mnohé překvapil a jevil se jako přemrštěný. Nakonec se však ukázalo, že jedna třetina je vyhrazena pro zaměstnance studia. Transakce je nyní u konce, přičemž celková hodnota činí nakonec 3,7 miliardy dolarů, což je necelých 87,5 miliard korun.

Už po oznámení zaznělo, že nákup studia neznamená, že Bungie bude vyvíjet pouze pro PlayStation, studio má i nadále zůstat multiplatformní a zachovat si svou nezávislost a volnost, kterou nabylo v roce 2007 po osamostatnění se od Microsoftu, který jej v roce 2000 zakoupil za částku v rozmezí 20 až 40 miliony dolarů. Pro zajímavost, při zohlednění inflace by aktuální nabídka od Sony vycházela v roce 2000 na nějaké 2,2 miliardy dolarů. Nicméně i tehdejší částka od Microsoftu údajně působila přehnaně.

Strategický význam této akvizice spočívá nejen v získání velmi úspěšné série Destiny a nových významných IP, jež Bungie v současné době vyvíjí, ale také v začlenění zkušeností a technologií, které Bungie vyvinulo v oblasti live-service.

Sony si ovšem od Bungie slibuje výpomoc s live-service modelem, k čemuž se krátce po oznámení vyjádřil i finanční ředitel Sony Hiroki Totoki: „Strategický význam této akvizice spočívá nejen v získání velmi úspěšné série Destiny a nových významných IP, jež Bungie v současné době vyvíjí, ale také v začlenění zkušeností a technologií, které Bungie vyvinulo v oblasti live-service.“ Bungie má být nápomocno i s vývojem pro více platforem, což má být další krok po portování her od Sony i na PC, rozšíření se ovšem může týkat i mobilních zařízení, jak jsme detailně shrnuli v jednom z našich starších článků.

Celá akvizice měla proběhnout bez jakýchkoli zádrhelů. Další velká akvizice společnosti Zynga, za níž Take-Two nabídlo 12,7 miliard dolarů, byla úspěšně dokončena v květnu a před pár dny Sony rovněž dokončilo akvizici studia Haven, jejímž cílem byly stejné důvody jako v případě Bungie. Nyní tedy visí ve vzduchu již zmíněná akvizice Activision Blizzard. K dokončení by mělo dojít nejpozději na konci června 2023. Oproti tomu akvizice společnosti Arm, o niž se pokoušela Nvidia, skončila letos v únoru nezdarem kvůli regulátorům.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru