Sony chce díky koupi Bungie vyvíjet na více platforem

Sony chce díky koupi Bungie vyvíjet na více platforem

V tichosti také uvádí první bundle PS5 a patrně ukončuje exkluzivní partnerství s Call of Duty

Zdroj: Bungie
19. 5. 2022

Když společnost Sony oznámila na konci letošního ledna akvizici studia Bungie, mluvilo se zejména o stavu Destiny a jeho dalším možném vývoji. Všechny obavy stran uzamčení za bránu exkluzivity však vývojáři popřeli a naopak přispěchali s vysvětlením, že v rámci struktury interních studií – pokud bude akvizice uzavřena – zůstanou tak nezávislí, jak to jen jde. Vzhledem k jejich historii s Microsoftem by to bylo žádoucí, protože pro spoustu fanoušků může být svazek s další velkou korporací nepříliš pochopitelným krokem, ovšem diskuze postupně vychladla a případný budoucí stav věcí už začali hráči vnímat jako novou normu. Nyní však přímo od Sony vyplouvají na povrch detaily, které se týkají dalších důvodů pro plánovanou akvizici, než je vstup na pole live service titulů. Jak totiž podle VGC naznačil CEO Sony Keničiro Jošida, částečnou motivací byla snaha i skrze Bungie pootevřít dveře vývoji vlastních her na více platforem, což je v souladu s již dříve naznačovanými plány.

Není to však pouze prostředí počítačů, kam by chtěla Sony expandovat, když s největší pravděpodobností počítá i s rozšířením svých nejslavnějších značek na mobilní platformy.

Jošida na brífinku o korporátní strategii řekl, že společnost chce investovat 3,6 miliard dolarů také na to, aby se portfolio her z dílen PlayStation Studios mohlo rozrůst mimo vlastní konzoli. Jošida to označil za důležitý krok v rámci tohoto plánu, který Sony aktivně načala vydáváním svých starších titulů na PC. Tímto způsobem se hry jako God of War, Horizon Zero Dawn či Days Gone dostaly několik let po svém uvedení k nové skupině hráčů a sklidily i na PC značný ohlas. Není to však pouze prostředí počítačů, kam by chtěla Sony expandovat, když s největší pravděpodobností počítá i s rozšířením svých nejslavnějších značek na mobilní platformy. Ačkoliv konkrétní plány od Sony přímo nezazněly, agentura Bloomberg si před rokem všimla inzerátu, prostřednictvím kterého se japonská společnost poohlížela po člověku, který by měl na starost mobilní strategii pro nadcházející roky. Později pak došlo na angažování bývalého obsahového ředitele platformy Apple Arcade, který má v Sony vést novou mobilní jednotku.

Vrátíme-li se však k Bungie a hlavně Destiny, hra je dostupná i na Xboxu, takže můžeme mluvit i o průniku na konkurenční platformu od Microsoftu. Ostatně, studio Bungie už dříve potvrdilo, že i další projekty budou multiplatformní, což muselo přirozeně podléhat předchozí dohodě se Sony během jednání o akvizici. Je proto otázkou, zda jsme se od Jošidy dočkali jen diplomatického konstatování, nebo je za plánem o vývoji her pro vícero platforem i něco víc. Neočekáváme však, že by se Sony vzdala toho, co buduje dlouhé roky – tedy exkluzivních titulů, které právem považuje za své největší bohatství, které ani nehodlá nabízet v den vydání předplatitelům PS Plus. Dobrý příklad tedy dává například série MLB The Show s oficiální licencí nejvyšší baseballové americké soutěže, jejíž součástí je i nutnost vydat hru také na Xboxu.

První bundle PS5 a možný konec partnerství s Call of Duty

Aktuální dění kolem společnosti Sony pak doprovází ještě dvě kratší zprávy, týkající se prvního balení konzole PlayStation 5 s přiloženou hrou a také situaci kolem partnerství se společností Activision v souvislosti se značkou Call of Duty. V případě zmíněného bundlu přinesl informaci insider s přezdívkou Wario64, který si všiml zápisu v databází obchodu PlayStation Direct, který funguje ve vybraných zemí mimo Česko či Slovensko. Balení přidává ke konzoli s mechanikou i bez ní hru Horizon Forbidden West, ačkoliv není v tuto chvíli k dispozici ke koupi. Očekáváme, že cena bude výhodnější, nežli samostatný nákup konzole a hry, ale i správci oficiálního obchodu PlayStation v popisku varují, že množství je značně omezené a každý zákazník může koupit jen jednu konzoli na domácnost.

A nakonec ono partnerství s Call of Duty, prostřednictvím kterého se hráči na PlayStationu dostali k exkluzivnímu obsahu, případně si mohli jednotlivé díly vyzkoušet dříve v proběhnuvších testech, nežli hráči na PC či Xboxu. Nicméně v případě Vanguardu už exkluzivních bonusů pro hráče na PlayStationu nebylo tolik, a co je nejdůležitější, v mezičase začal Microsoft jednat s Activisionem o akvizici a partnerství zřejmě skončilo. Důvod, proč si to myslet, přináší i oficiální materiály Sony, v nichž se na příslušném místě, zmiňující další partnery, Call of Duty neobjevilo, čehož si všimnul insider Idle Sloth. Během popisovaného strategického brífinku se před investory a novináři mluvilo o GTA, Deathloopu, Hogwarts Legacy, novém Avatarovi nebo o sérii FIFA, ale logo Call of Duty do tabulky zahrnuto nebylo. Dá se proto očekávat, že z uvedených důvodů už Sony žádné výhody hráčům Call of Duty nenabídne, což by mohlo potenciálně ovlivnit už plánované testování očekávaného Modern Warfare II.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru