Solid Snake se v Metal Gear: Doom vrátí do roku 1987

Vyzkoušejte si první díl Kodžimova eposu v Doom enginu

4. 1. 2019
Název hry: Doom Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 12. 1993 Platformy: , , , , Žánr:
Doom

V souvislosti s nedávnými pětadvacátými narozeninami Dooma nebo projektem Doomba jsme prohlásili, že kultovní akce od id Software je nevyčerpatelnou studnicí nápadů a experimentů. Dalším důkazem tohoto tvrzení je projekt Metal Gear: Doom, jehož autor se snaží – jak už ostatně název napovídá – převést úplně první Metal Gear z roku 1987 do Doom enginu. A nutno hned zkraje uznat, že výsledek působí nejen atraktivně, ale má podle našeho přesvědčení větší naději, že ujde nežádoucí pozornosti právníků Konami než předchozí pokusy šikovných fanoušků z řad komunity modernizovat starší díly ságy s pomocí současných technologií.

Na remaku populární stealth akce v enginu id Tech 1 pracuje autor s přezdívkou AutumnAPM a ve vývoji je už tři roky. Na webu Mod DB už je dokonce k dispozici demoverze, nicméně jedná se stále o ranou verzi, která neobsahuje všechny klíčové prvky. Už v tuto chvíli ale lze prohlásit, že se tvůrci podařilo přesvědčivě zachovat estetiku původní hry. V budoucnu bude podle svých slov hledat další ochotné fanoušky, kteří by mu pomohli s tvorbou map podle předlohy. Momentální verze slouží k otestování textur, nemá hotové uživatelské rozhraní a definitivní podobu nemají ani zbraně.

Primárním cílem je tak vytvořit všechny potřebné komponenty pro Doom engine a až následně z nich začít skládat celou hru. Když se člověk zamyslí nad možnostmi této technologie a podívá se na screenshoty z prvního Metal Gearu, není vlastně tak obtížné představit si, že by tohle spojení mohlo docela dobře fungovat. Můžeme tak jen doufat, že AutumnAPM ve svém snažení uspěje a jeho projekt nestihne stejný osud jako další pokusy fanoušků, kterým učinilo přítrž Konami. Za všechny jmenujme například Shadow Moses nebo titul jednoduše pojmenovaný Metal Gear na enginu Source.

První Metal Gear

Metal Gear vyšel v roce 1987 v Japonsku pro počítač MSX2. První Kodžimova hra položila základy základy žánru stealth. Přepracovaná verze později vyšla na NESu, na té však samotný Hideo Kodžima nepracoval a v mnoha směrech se od originálu liší. Věrnější port odpovídající debutu z MSX2 byl o mnoho let později součástí Metal Gear Solid 3: Subsistence na PS2. Už v prvním dílu budoucí série se Solid Snake postavil Metal Gearu, mechu schopnému odpálit jaderné střely.

# doom # peklo # střílečka

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru