Slovenský dungeon Vaporum: Lockdown je za dveřmi

Novinka od bratislavského studia Fatbot Games vyjde za dva týdny. Má pozoruhodný svět

Zdroj: Fatbot Games
2. 9. 2020
Název: Vaporum: Lockdown Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 15. 9. 2020 Platformy: , , , , , Žánr:

Slovenské studio Fatbot Games v polovině září vydává novou hru Vaporum: Lockdown. Jedná se o prequel původního titulu z roku 2017. Klasický krokovací dungeon crawler míří aktuálně na Windows a brzy by měly následovat verze pro Mac a Linux. Titul zasazený do steampunkového prostředí se inspiroval klasikami jako Dungeon Master nebo Eye of the Beholder a kráčí ve šlépějích moderního retro dungeonu Legend of Grimrock.

Hlavní hrdinkou je mladá vědkyně a operátorka Ellie Teller, která pracuje v oboru teleportace. Jak už to tak ale bývá, něco se zvrtne a nakonec se vše změní v boj o holý život. Vývojáři nás lákají na poutavý příběh, který má být záhadný a plný tajemství. Narazíme na hrozivé nepřátele, kteří mají zvláštní schopnosti i způsob boje. Abychom je přemohli, budeme muset používat zbraně, gadgety, upgrady a především chytrou taktiku. Naštěstí budeme mít k dispozici celou plejádu šikovných hraček.

Na Nintendu Switch vyjde Vaporum: Lockdown do konce roku a na PS4 a Xbox One se titul dostane příští rok.

Autoři slibují “staromódní” hratelnost, ale s moderním audiovizuálním zpracováním i ovládáním. Souboje probíhají v reálném čase a sledujeme je z first person perspektivy. V režimu stop time plyne čas jen ve chvíli, kdy jednáte, takže máte neomezené množství času promyslet si svůj další krok. Těšit se samozřejmě můžeme i na náročné hádanky, spoustu průzkumu nebo úpravu postavy. Zdejší svět a jeho obyvatele budeme poznávat nejen prostřednictvím dialogů, ale také záznamů a poznámek.

Jak už bylo řečeno, 15. září vychází verze pro Windows, brzy nato mají následovat porty pro Mac a Linux. Na Nintendu Switch vyjde Vaporum: Lockdown do konce roku a na PS4 a Xbox One se titul dostane příští rok. Hru postihl letos na jaře odklad. Titul, který měl původně vyjít už v prvním čtvrtletí, se musel posunout. Důvodem byl kromě jiného také koronavirus, kvůli kterému autoři museli přesedlat na práci z domova. Pracovali dál, ale byl to podle nich pomalý a neefektivní proces ve srovnání s možností dělat pohromadě a vše konzultovat osobně.

Otevřeně ale vývojáři připustili, že důvodem odkladu nebyla jen nemoc COVID-19, ale i jejich ambicióznější vize ve srovnání s původními plány udělat něco menšího. Projekt se nakonec rozrostl namísto kratšího “level packu” do velké samostatné hry se spoustou nových nápadů. Podle vývojářů hra rozšiřuje vše, co se povedlo na prvním dílu. Nezávislé studio Fatbot Games sídlí v Bratislavě. Jeho autoři dříve pracovali v týmech Bohemia Interactive, Cauldron, Keen Software House nebo Illusion Softworks.

Mě osobně asi nejvíc zaujalo výrazné prostředí hry, které mi navzdory odlišnému žánru příjemně evokuje tituly jako System Shock nebo BioShock.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru