Slovenská tahová akce Tactical Combat vyjde v říjnu

Slovenská tahová akce Tactical Combat vyjde v říjnu

Inspiruje se slavnou sérií SWAT a bojem proti zločincům. Připomíná však i reálnější XCOM

Zdroj: LukasH
25. 8. 2021

Pod rukama jediného slovenského vývojáře, který vystupuje pod přezdívkou LukasH, vzniká tahová policejní akce Tactical Combat Department, která se před dvěma týdny dočkala prvního gameplay videa a nyní láká na své uvedení do programu předběžného přístupu 14. října 2021. Jak prozrazuje samotný název, jde o taktickou záležitost, která se nechala inspirovat slavnou sérií SWAT, ve které hráč ovládá skupinu příslušníků speciální jednotky a snaží se co nejefektivněji potlačit hrozbu v daném prostoru. Hra stojí na osvědčeném systému akčních bodů a střídání kol, což má zaručit široké taktické možnosti a zábavu pro každého, komu záleží na každém promyšleném kroku. Prvek nejistoty a určité náhody pak stojí na automatickém generování každé oblasti zásahu, takže by nemělo docházet k opakování stále stejných postupů a prokouknutí lokací, což může být u tohoto žánru problém.

LukasH pracuje na hře od roku 2017, a ačkoliv vyjde pod hlavičkou nezávislého slovenského studia Render System, jedná se o čistě osobní projekt. Pokud česko-slovenskou herní scénu sledujete pečlivěji, určitě jste už o Tactical Combat Department zavadili, ať už na Steamu v novinkách o vývoji, případně v rámci Game Festu, kde bylo dostupné demo. Pravdou ovšem je, že se hra v průběhu uplynulých měsíců výrazně proměnila a z top-down záležitosti se stala plně trojrozměrná záležitost s izometrickou kamerou. Na hratelnosti a propracovanosti celého projektu se ale nezměnilo nic a nutno uznat, že v aktuální podobě působí hra velmi dobře. Velkého grafického vylepšení se dočkala na konci letošního července, když byl do hry implementován nový systém světla, lepší modely jednotlivých policistů, propracovanější vegetace, rag-doll fyzika nebo lepší animace, které by měly být díky použití motion-capture ve finále ještě lepší.

To všechno pak podtrhuje naznačenou hratelnost, která nesouvisí jen s tahovým systémem a náhodně generovanými úrovněmi, ale celou řadou dalších mechanismů. LukasH mluví například o psychologickém faktoru, který ovlivňuje veškeré dění, ať už se týká členů zásahové jednotky, civilistů, či osob, proti kterým je zákrok veden. Ve hře bychom měli mít možnost použít zvýšení hlasu k přesvědčení útočníků, případně další prvky, jako je pepřový sprej nebo oslepující granát. V Tactical Combat Department ale pochopitelně dojde i na vlastní boj, začínající pochopitelně vstupem do daného objektu – ať už potichu, nebo se vší parádou – a pokračující třeba i rychlou přestřelkou. Protože se ale bavíme o policejní jednotce, častější by mělo být využívání nejrůznějších gadgetů, jako jsou kamery, sondy či nesmrtící zbraně. Vše jde pochopitelně ruku v ruce s pozorovacími úhly příslušníků jednotky i protivníků, celý prostor je pro jednotku neznámý, takže je logicky zahalen obligátní fog-of-war, a to všechno zpětně tlačí k promyšlenému, nikoliv přehnaně akčnímu postupu.

Důležitá bude pochopitelně i umělá inteligence nepřátel, která dokáže reagovat na zvuk, umí pronásledovat toho, koho zahlédne, případně si vzájemně předávat informace o pohybu policistů a snažit se vyvarovat přímému střetu. Pokud k němu dojde, umělá inteligence by měla pochopitelně zvládnout poslat danou postavu do krytu a hledat co nejvhodnější pozici pro opětování střelby. Ta je, mimochodem, zpracována s ohledem na řadu dalších vlivů, jako je zkušenost daného člověka, který právě vystřelil, rozptylu projektilů, vzdálenosti cíle nebo materiál, za kterým se schovává. Nutné také bude myslet na skutečnost, že civilní oběti nejsou zcela žádoucí, takže střelba po nepříteli, který je ale obklopen nevinnými lidmi, není přes to, co by se po vaší jednotce chtělo. Jak Tactical Combat Department si nicméně můžete prohlédnout ve vzpomínaném gameplay videu, které už zahrnuje novou grafiku a aktuální podobu hry, kterou si následně můžete v případě zájmu přidat do seznamu přání na Steamu.

Až bude hra uvedena do předběžného přístupu, měla by v něm strávit přibližně následujících 6 měsíců, autor ale upozorňuje, že nejde o žádný závazek a vzhledem k tomu, že na titulu pracuje převážně sám, může se tento odhad změnit. Plná verze se pak bude od té rozpracované samozřejmě lišit zejména po obsahové stránce, takže se hráči mohou těšit na nové mise, jejich rozdílné typy, případně i vylepšenou umělou inteligenci, větší paletu nepřátel nebo achievementy. Momentálně je k dispozici 8 misí, hra je stabilní a v aktuálním buildu by prý neměly být žádné větší chyby. Vývoj nicméně stále pokračuje a autor žádá budoucí hráče early accessu, aby mu chyby nahlašovali a spolupracovali v zájmu co nejlepšího výsledku. Odměnou jim bude 20procentní sleva na ceně hry v porovnání s tou, za jakou se bude prodávat plná verze.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru