Artificial, Ondrej Angelovič, Slovenská logická plošinovka Artificial nás uvězní na asteroidu

Slovenská logická hra Artificial nás uvězní na asteroidu

Představte si svět jako z Descentu a estetiku inspirovanou posledními díly série Deus Ex

Zdroj: Ondrej Angelovič
5. 8. 2020
Název: Artificial Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,

Slovenský nezávislý vývojář Ondrej Angelovič vystupující také pod přezdívkou SimpleGhost už má na kontě hry jako City Climber nebo The Flood. Od loňského roku ale hráče láká na futuristickou first person logickou hru Artificial, která nás vezme do podzemní těžební kolonie na asteroidu 2031 XT. Došlu tu ke blíže neupřesněné katastrofě a hráč se chopí jednoho z přeživších. Naším úkolem je samozřejmě vypátrat, co přesně se tu stalo. A také vyváznout se zdravou kůží.

Interakce se prostředím je zjevně klíčovým prvkem, ale kromě enviromentálních puzzlů nás čekají také nějaké parkourové pasáže.

Je to dobrodružství plné překážek a pastí, láká vývojář. Hádanky mají být založené na fyzice. Budeme manipulovat s předměty v našem okolí, vyhýbat se laserům, střílnám i nepřátelům. Interakce se prostředím je zjevně klíčovým prvkem, ale kromě enviromentálních puzzlů nás čekají také nějaké parkourové pasáže.

Díky tomu, že se nacházíme na asteroidu několik tisíc metrů pod povrchem, mi svými kulisami novinka trochu připomíná třeba i sérii Descent, ačkoli tady se pohybujeme hezky po svých. Svět ale nebude sterilní, Ondrej nás láká na dramatické cut scény a jednu takovou, v níž se objeví monstrum, už si můžeme prohlédnout. Jak se z některých jeho náznaků v rámci vývojářských deníčků zdá, umírat se tu bude jako na běžícím pásu.

Ondrej Angelovič říká, že Artificial nabídne zábavu přibližně na 3 až 5 hodin. Radost vám určitě udělá, že hra bude obsahovat české i slovenské tituly. Novinka má poměrně výrazný a dobře zapamatovatelný styl s působivým osvětlením a i když zdaleka není hotová, už nyní vyhlíží z videí velmi čistým dojmem. Za pozornost stojí také atmosférický soundtrack, který má na svědomí skladatel Devel Sullivan.

Artificial by měl vyjít přibližně za rok a pohání jej engine Unity. Hra už má profil na Steamu a můžete si ji samozřejmě přidat do seznamu přání. Autor loni v říjnu hledal testery, takže je možné, že se někomu ze zájemců poštěstí vyzkoušet si titul ještě před vydáním. Artificial finančně podpořil slovenský Fond na podporu umenia.

Za pozornost stojí i ukázka gameplaye ze začátku července.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru