Sledujte, jak vypadá ray tracing v Crysis na Xboxu One X

Zdánlivě nedostižná technologie běží i na současných konzolích. Má však svá omezení

Zdroj: Crytek
9. 9. 2020
Název hry: Crysis Remastered Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Žánr:

Oznámení remasteru Crysis předcházely četné spekulace, které probouzely ve hráčích velká očekávání. Původní hry platila za technologicky maximálně vyspělou záležitost, která roky sloužila jako benchmark hardwaru. To se ale nakonec vývojářům z Cryteku vymstilo, neboť krátce po odhalení prvních záběrů z vylepšené verze se na jejich hlavy snesla vlna kritiky, zaměřená zejména na grafiku a mnozí dokonce poukazovali na to, že s pár modifikacemi může původní hra vypadat lépe než oficiální remaster. Důsledkem bylo jednak odložení hry a jednak snaha napravit si reputaci prostřednictvím technologického videa zobrazujícího vymoženosti aktualizované verze Crysis trochu lépe. O necelé tři týdny později se pak můžete podívat na další záběry, pocházející přímo z hraní verze pro Xbox One, které zároveň přináší nemyslitelné – ray tracing v podání současných konzolí.

Video je analýzou pocházející z produkce Digital Foundry a konkrétně prezentuje hru na Xboxu One X. Co se týče ray tracingu, počítat s ní mohou jen výkonnější revize stávajících konzolí, bez ohledu na to, že verze pro Nintendo Switch omezenými výpočty trajektorie paprsků světla také disponuje. V tomto případě jde ale o výpočetně méně náročnou technologii jménem SVOGI (Voxel-Based Global Illumination), jež spočívá v předpokládaném odrazu paprsků světla. Ray tracing pro výkonnější konzole je na této technologii postaven a ve výsledném dojmu zachází mnohem dál, což můžete sami sledovat v celé řadě různých prostředí, která redaktoři Digital Foundry natočili přímo v Cryteku.

Zároveň tím nedošlo na vyvrácení předpokladu, že současné konzole ray tracing nezvládnou, protože softwarové řešení pokročilé technologie podléhá mnoha kompromisům. Ray tracing se netýká vodních ploch, funguje pouze v omezené oblasti okolo hráče a celkové rozlišení hry je limitováno na 1080p. Samotné odlesky a odrazy světelných paprsků jsou rovněž renderovány v nižším rozlišení. Z definice softwarově dopočítávané technologie navíc pochopitelně nejde o nic podporovaného už na úrovni hardwaru, jako tomu bude u chystané nové generace konzolí. Nicméně jak můžete sami sledovat, na kvalitě a především na výsledném dojmu to nijak zásadně neubírá a odrazy světel vypadají na řadě míst ve hře opravdu dobře.

Ray tracing se netýká vodních ploch, funguje pouze v omezené oblasti okolo hráče a rozlišení hry je limitováno pouze na 1080p.

Zmíněná omezení se přitom mohou týkat i hráčů na PC, například těch se slabšími grafickými kartami. Ruku v ruce s tím jde i skutečnost, že právě ona softwarová verze ray tracingu bude k dispozici také na počítačích, což ocení hráči s grafickými kartami od AMD, nebo ti, kteří mají starší karty od Nvidie. Vedle toho je ale samozřejmostí také podpora hardwarového ray tracingu na kartách RTX, která bude pochopitelně ve výsledku komplexnější. Crysis Remastered vychází pro PC, PlayStation 4 a Xbox One už 18. září.

A co na Crysis řekne váš počítač?

Hláška „Can it run Crysis?“ se stala okřídlenou větou benchmarků, jež přicházely po vypuštění původní verze hry na trh v roce 2007 a které se často zaměřovaly i na to, zda daný kus hardwaru postačí i na masivně náročnou střílečku od Cryteku. Z hlášky se stalo internetové meme, které se dokonce dostávalo i do oblastí vědy a k profesionálním datovým centrům. Toho si pochopitelně všimli i samotní vývojáři a díky tomu se v PC verzi remasteru objeví zcela nová úroveň nastavení grafických detailů, jež trefně ponese jméno „Can it run Crysis?“.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru