Problémy, které se točí kolem her, inspirovaných knihou Piknik u cesty bratří Strugackých, resp. Tarkovského filmem, jsou až symptomatické. První S.T.A.L.K.E.R. vznikal dlouhé roky a studio GSC Game World takřka pohřbil. Pokračování je oznámené už devět let a ani z posledních informací není úplně zřejmé, jestli se hry v roce 2021 skutečně dočkáme. A pak je tu samozřejmě i Stalker Online – od GSC odštěpená záležitost, o které se cyklicky mluví posledních deset let. V tomhle případě je ale dokončení blíž, než by se mohlo hráčům mimo rusky mluvící země zdát, když vývojáři z Mobile Technologies naznačují, že by chtěli vydání na Steamu stihnout ještě v letošním roce.
Pokud se cítíte trochu zmatení a nerozumíte, odkud se informace o Stalker Online berou, je nutné hned v úvodu zmínit, že hra už funguje několik let, má přibližně 60tisícovou komunitu a vývojáři ze zmiňované společnosti o ní pravidelně informují například na ruské sociální síti VK. Pořádají se eventy, do hry přibývá nový obsah a v různě dlouhých intervalech dochází na opravy chyb, které hráči nahlašují. Jinými slovy – zcela standardní betaverze, o které jsme ale dosud nemuseli slýchat tak často, protože byla obestavěna západním světem často neprostupnou hradbou azbuky, byť anglickou lokalizaci obsahuje. S blížícím se dokončením hry – momentálně běží ve verzi 0.9 – však prosakují zprávy dál a je pravděpodobné, že základna hráčů v nadcházejících týdnech povyskočí.
Pro zajímavost můžeme dodat, že Stalker Online v podobě, ve které se už několik let prezentuje, není zcela původní záležitostí z roku 2010.
Co se týče hlavních předností Stalker Online, rozhodně mezi nimi nebude technická stránka. I s přihlédnutím k tomu, že kořeny hry sahají až do roku 2010, nelze mluvit o ničem pompézním – animace postav je přinejlepším prkenná, neviditelné zdi vás jednoduše nepustí dál, i kdyby to mělo bez problémů jít a interakce s NPC probíhají výhradně na základě textových dialogů. Na druhou stranu, atmosféru zbídačeného post-sovětského světa kulisy Stalker Online nezapřou a fanoušci by tím pádem mohli přimhouřit oko. Nakonec, tím nejdůležitějším mají být survival prvky, autentické zpracování zbraní i výbavy a RPG mechanismy, navázané na systém povolání. Vývojáři se rovněž starají o to, aby byla všechna lákadla rozeseta na co největším prostoru a obecně označují herní svět jako masivní.
Co to přesně znamená můžete začít zkoumat i vy, protože beta běží, je přístupná zcela zdarma, a jak už padlo výše – nechybí jí anglická lokalizace, byť s nejrůznějšími překlepy a hluchými místy, která jsou doplněné azbukou. Pro zajímavost pak ještě můžeme dodat, že Stalker Online v podobě, ve které se už několik let prezentuje, není zcela původní záležitostí z roku 2010. V té době totiž hra vznikala ve studiu Cybertime Games, ale jednotliví členové týmu měli tak protichůdné názory, že se nakonec polovina studia sebrala a odešla. Nezapomněla si však s sebou vzít i podstatnou část vytvořených materiálů, a právě odsud Stalker Online pochází. Na základě tohoto příspěvku na Steamu od údajného vývojáře původní hry, se tedy dá tvrdit, že Mobile Technologies pracují na „ukradené“ hře, vzhledem k tomu, že ta originální nese svůj odkaz pod označením Anomaly-Zone a je již několik let dostupná.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.