Skutečný Stalker Online by měl vyjít ještě letos

Společnost Mobile Technologies dotáhla letitý koncept. Betu si můžete vyzkoušet už dnes

19. 9. 2019

Problémy, které se točí kolem her, inspirovaných knihou Piknik u cesty bratří Strugackých, resp. Tarkovského filmem, jsou až symptomatické. První S.T.A.L.K.E.R. vznikal dlouhé roky a studio GSC Game World takřka pohřbil. Pokračování je oznámené už devět let a ani z posledních informací není úplně zřejmé, jestli se hry v roce 2021 skutečně dočkáme. A pak je tu samozřejmě i Stalker Online – od GSC odštěpená záležitost, o které se cyklicky mluví posledních deset let. V tomhle případě je ale dokončení blíž, než by se mohlo hráčům mimo rusky mluvící země zdát, když vývojáři z Mobile Technologies naznačují, že by chtěli vydání na Steamu stihnout ještě v letošním roce.

Pokud se cítíte trochu zmatení a nerozumíte, odkud se informace o Stalker Online berou, je nutné hned v úvodu zmínit, že hra už funguje několik let, má přibližně 60tisícovou komunitu a vývojáři ze zmiňované společnosti o ní pravidelně informují například na ruské sociální síti VK. Pořádají se eventy, do hry přibývá nový obsah a v různě dlouhých intervalech dochází na opravy chyb, které hráči nahlašují. Jinými slovy – zcela standardní betaverze, o které jsme ale dosud nemuseli slýchat tak často, protože byla obestavěna západním světem často neprostupnou hradbou azbuky, byť anglickou lokalizaci obsahuje. S blížícím se dokončením hry – momentálně běží ve verzi 0.9 – však prosakují zprávy dál a je pravděpodobné, že základna hráčů v nadcházejících týdnech povyskočí.

Pro zajímavost můžeme dodat, že Stalker Online v podobě, ve které se už několik let prezentuje, není zcela původní záležitostí z roku 2010.

Co se týče hlavních předností Stalker Online, rozhodně mezi nimi nebude technická stránka. I s přihlédnutím k tomu, že kořeny hry sahají až do roku 2010, nelze mluvit o ničem pompézním – animace postav je přinejlepším prkenná, neviditelné zdi vás jednoduše nepustí dál, i kdyby to mělo bez problémů jít a interakce s NPC probíhají výhradně na základě textových dialogů. Na druhou stranu, atmosféru zbídačeného post-sovětského světa kulisy Stalker Online nezapřou a fanoušci by tím pádem mohli přimhouřit oko. Nakonec, tím nejdůležitějším mají být survival prvky, autentické zpracování zbraní i výbavy a RPG mechanismy, navázané na systém povolání. Vývojáři se rovněž starají o to, aby byla všechna lákadla rozeseta na co největším prostoru a obecně označují herní svět jako masivní.

Co to přesně znamená můžete začít zkoumat i vy, protože beta běží, je přístupná zcela zdarma, a jak už padlo výše – nechybí jí anglická lokalizace, byť s nejrůznějšími překlepy a hluchými místy, která jsou doplněné azbukou. Pro zajímavost pak ještě můžeme dodat, že Stalker Online v podobě, ve které se už několik let prezentuje, není zcela původní záležitostí z roku 2010. V té době totiž hra vznikala ve studiu Cybertime Games, ale jednotliví členové týmu měli tak protichůdné názory, že se nakonec polovina studia sebrala a odešla. Nezapomněla si však s sebou vzít i podstatnou část vytvořených materiálů, a právě odsud Stalker Online pochází. Na základě tohoto příspěvku na Steamu od údajného vývojáře původní hry, se tedy dá tvrdit, že Mobile Technologies pracují na „ukradené“ hře, vzhledem k tomu, že ta originální nese svůj odkaz pod označením Anomaly-Zone a je již několik let dostupná.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru