Šigeru Mijamoto prozrazuje svůj recept na úspěch

Nintendo se podle něj zbavilo nálepky produktu pro děti. Je vnímáno jako firma pro rodinu

5. 3. 2020

Japonský magazín Famitsu vyzpovídal proslulého herního veterána Šigeru Mijamota, který se v něm dotkl mnoha zajímavých témat. Jeho výtah přinesl web Siliconera. Z rozhovoru například vyplynulo, že se domnívá, že se Nintendo zbavilo nálepky firmy, která dělá věci určené dětem. Odlišnému vnímání pomohl podle něj kromě jiného úspěch konzole Wii. Nintendo prý vždy myslí v první řadě na své zákazníky. Nesoustředí se podle Mijamota jen na trh nebo aktuální trendy. V tomto ohledu oceňuje i Apple, který má podle svých slov v oblibě.

„Vkládáme velké úsilí do toho, abychom vytvořili něco, co může být středobodem rodinné zábavy.“

Nintendo se podle Mijamota snaží vytvářet produkty, které se mohou stát součástí obývacího pokoje. “Vkládáme velké úsilí do toho, abychom vytvořili něco, co může být středobodem rodinné zábavy,” uvedl slavný vývojář. Takto prý začal uvažovat v době Wii. Předtím se dívali na konkurenční společnosti a jejich hardware a faktem skutečně je, že přibližně od dob Wii už nikdy nebyl výkon pro Nintendo na prvním místě. Do té doby možná také nebyl tím hlavním, ale rozhodně se ještě například s GameCubem snažil výrobce držet krok se špičkou a sázel stejně jako jeho rivalové na výkonný hardware.

“Pokud uděláte něco v zájmu prodejnosti, bude to mít řadu nedostatků. Nejdůležitější je udělat to, čemu věříte, že to bude zábavné, než něco, co se bude prodávat,” říká Mijamoto. “Pokud se pokusíte udělat něco, co se prodává, nakonec to skončí jako věc, která už tu je. A pokud to, co jste udělali, vypadá jako něco, co už existuje, pak se to nebude prodávat dobře,” domnívá se. Proto podle něj Nintendo dělá nové věci a dělá je jinak.

Uznávaný autor také oceňuje, že jsme dosáhli bodu, kdy je možné užívat si filmy a hry na podobných platformách.

Mijamoto ocenil také potenciál streamování ve smyslu vysílání s tím, že je dobře, že máme různé způsoby jak si hry užít. V této éře je podle něj možné prezentovat videa širšímu publiku a mnozí, kteří se na ně dívají, pak mohou najít zalíbení v těchto hrách. I když osobně by zjevně dal přednost tomu, aby jeho hry lidé přímo hráli a nejen sledovali. Sám prý poslední dobou věnoval čas titulu Pokémon Go.

Uznávaný autor také oceňuje, že jsme dosáhli bodu, kdy je možné užívat si filmy a hry na podobných platformách. Zřejmě i proto Nintendo zase začalo pokukovat po stříbrném plátnu. V této éře by prý pro Maria bylo dobré mít film. První pokus v podobě snímku Super Mario Bros. z roku 1993 přitom patří mezi nechvalně proslulé propadáky, za který se stydí i mnozí z těch, kteří se na něm podíleli.

„Mnozí rodiče se snaží držet děti dál od videoher. Ale ti samí rodiče pak nemají problém dovolit jim, aby sledovali filmy od Disneyho.“

Mijamoto také stále přemýšlí o tom, jak rozšířit hrdiny Nintenda nejen na poli her. A výrobce na tomto poli spolupracuje s nejrůznějšími firmami. Magazín Video Games Chronicle v této souvislosti správně připomněl, že i když Nintendo odvedlo skvělou práci v tom, aby hry byly vnímány spíš jako rodinná aktivita než zábava pro děti, stále tu existují další výzvy a překážky, které musí překonat, pokud bude chtít společnost rozšířit své publikum a uspět v dalších oblastech.

Loni v listopadu Mijamoto prohlásil, že chce, aby byl Mario stejně populární jako Mickey Mouse a aby se Nintendo mohlo měřit s gigantem Disney. Současně ale připustil, že to může trvat ještě dlouho. Jedním z důvodů je postoj některých rodičů ke hrám. “Mnozí rodiče se snaží držet děti dál od videoher. Ale ti samí rodiče pak nemají problém dovolit jim, aby sledovali filmy od Disneyho,” prohlásil. “Nemůžeme se vážně měřit s Disney, dokud se rodiče neztotožní s tím, že jejich děti hrají na Nintendu,” dodal tehdy.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru