Session: Skate Sim

Session odstartuje novou éru skateboardových her

Vývojáři slibují čistokrevný zážitek s unikátním ovládáním. Skákat se bude v New Yorku

15. 8. 2019

Fanoušci skateboardových titulů nenacházejí v poslední době v herním průmyslu příliš kvalitních her. Série Skate z dílny EA o sobě již dlouho nedala vědět a tituly s licencí Tonyho Hawka pravděpodobně na delší dobu potopil katastrofický pátý díl, který zcela propadl u kritiků i v prodejích. Vypadá to ale, že by se přeci jen mohlo blýskat na lepší časy, a to díky chystanému titulu Session, který bude již brzy k vyzkoušení.

Vývojářské studio creā-ture se sídlem v Montrealu svůj projekt poprvé poodhalilo už v roce 2015. Tehdy uspěli na platformě Steam Greenlight a zdálo se, že vydání nic bránit nebude. Ovšem ani čtyři roky poté a dokonce ani po úspěšné kampani na Kickstarteru nemají vývojáři stále ještě vyhráno. Opětovné připomenutí na loňské E3 přineslo čerstvou ukázku a změnu v otázce platforem (kromě PC hra míří i na Xbox One), nic moc bližšího jsme se ale tehdy nedozvěděli. Napínání nicméně končí, neboť už 17. září hra dorazí do programu předběžného přístupu na Steamu a o několik týdnů později se dočkají i hráči na Xboxu v rámci obdobné platformy Xbox Game Preview. A fanoušky na obou platformách by mohla nalákat čerstvá upoutávka.

První ochutnávka hry zavede hráče do věrně a v reálném měřítku zpracované oblasti dolního Manhattanu, tedy pod Brooklynský most nebo do finančního distriktu. Zažijete přitom i určitý návrat do minulosti, neboť studio creā-ture slibuje udělat na časové ose pár kroků zpět a nechat hráče nakouknout do 90. let a na přelom tisíciletí. Tehdy tato undergroundová kultura dle slov autorů zažívala zlatou éru a jejím hlavním cílem v dané době bylo vyjádření vlastní kreativity. S tím se zároveň pojí i část herní náplně, neboť kromě ježdění na prkně nabídne Session i komplexní editor videí. A právě jeho výstupy slibují být podřízené tehdejší době a vše, co hráči natočí a sestříhají, obdrží typicky zrnitý VHS filtr.

Z hlediska další náplně je určitě záhodno zmínit i to, co ve hře určitě nebude. Session se zbavuje jakéhokoli bodového ohodnocení triků hráčů, důležité je prý primárně to, jak jednotlivé pohyby vypadají. Za další se bude vylepšování schopností virtuálního skateboardisty odvíjet na základě toho, jaký styl hráči zvolí. Ovšem jakákoli progrese do hry dorazí až o něco později a nebude tedy na počátku součástí early access verze hry. Podstatné ovšem zůstává, že vývojáři chtějí nabídnout čistokrevný zážitek z jízdy na prkně a podnítit v hráčích kreativitu při vymýšlení vlastních triků.

Z technického hlediska ještě mohu zmínit, že na Xbox One se mohou hráči těšit na integraci streamovací platformy Mixer a že hra poběží na Unreal Engine 4. Tvůrci původně zamýšleli engine Unity, ale UE má údajně bohatší možnosti týkající se multiplayeru. Po stránce ovládání pak autoři mírně odrazují fanoušky arkád a slibují trochu jiný zážitek, než jaký může navodit zběsilé mačkání dvou tří tlačítek – ovládání v Session bude využívat obou analogových páček s tím, že každá z nich poslouží pro ovládání jedné nohy. To určitě nezní jednoduše a sami vývojáři dodávají, že bude zapotřebí trpělivost a píle, tedy základní stavební kameny úspěchu v téhle hrami poměrně opomíjené kultuře.

A po záříjovém vstupu do zóny předběžného přístupu by už údajně nemuselo následovat příliš dlouhé čekání. Plná verze by mohla na PC i na Xbox One (o verzi pro PS4 se zatím neuvažuje) dorazit již počátkem příštího roku. Odvíjet se to ale určitě bude i od odezvy komunity, kterou tímto tvůrci vyzývají k oprášení svých prken a zapojení do vývoje.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru