Servery CD Projektu čelily útoku hackerů

Servery CD Projektu čelily útoku hackerů

Odcizeny byly zdrojové kódy her, včetně nevydané verze Zaklínače 3. Útočníci chtějí výkupné

Zdroj: CD Projekt RED
9. 2. 2021

Vývojáři ze studia CD Projekt RED před krátkou chvílí informovali, že se jejich servery staly obětí hackerského útoku. Zacílen nebyl jen na data jednotlivých her, ale také na citlivé interní informace o zaměstnancích, investorech a chodu společnosti obecně. Dosud neznámí útočníci polským vývojářům vyhrožují, že pokud s nimi nebudou spolupracovat, všechna data budou zveřejněna a předána kontaktům v médiích. A to včetně nevydané verze Zaklínače 3, kterou měli útočníci mezi daty objevit.

„Stáhli jsme kompletní kopie zdrojových kódů z vašeho Perforce serveru – Cyberpunk 2077, Witcher 3, jeho nevydanou verzi a Gwent. Získali jsme rovněž všechny dokumenty, které se týkají účetnictví, administrace, právních záležitostí, lidských zdrojů, vztahů s investory a spoustu dalšího,“ vyjmenovávají útočníci v dokumentu, který CD Projekt RED zveřejnil. „Pokud se nedohodneme, zdrojové kódy budou prodány, či zveřejněny na internetu a dokumenty předáme naším kontaktům v médiích. Vaše reputace poklesne ještě hlouběji a lidé uvidí, jak zkažená vaše společnost je,“ varují hackeři a dávají CD Projektu 48hodinovou lhůtu na reakci.

Tiskové prohlášení vývojářů nicméně kontakt a vyjednávání s útočníky zcela odmítá, bez ohledu na možné zveřejnění dat. „Podnikáme nezbytné kroky, abychom snížili dopady zveřejnění [dat], především rychlým kontaktováním těch stran, které by mohly být útokem ovlivněny,“ uvádí CD Projekt. Dále vysvětlují, že ačkoliv byly některé části serveru hackery zaheslovány, interní strukturu obnovují skrze zálohy a zdá se, že vývojáři budou mít zanedlouho přístup ke všem svým datům. „Obrátili jsme se na patřičné autority, včetně policie a prezidii Kanceláře ochrany osobních údajů a IT specialisty, se kterými úzce spolupracujeme a budeme jim k dispozici při vyšetřování tohoto incidentu,“ dodávají vývojáři spolu s informací, že na veřejnost neměla uniknout žádná soukromá data hráčů využívajících doprovodných služeb u jednotlivých her.

Nahlásit chybu v článku

14

Napsat komentář

Další články
Nahoru