Série Halo se mohli ujmout autoři Borderlands z Gearboxu

Série Halo se mohli ujmout autoři Borderlands z Gearboxu

Microsoft ale po rozchodu s Bungie rovněž uvažoval, že sága skončí úplně

26. 2. 2019

Šéfka studia 343 Industries Bonnie Ross v rozhovoru pro IGN prozradila spoustu zajímavých informací o sérii Halo. Po vydání Halo: Reach, když se cesty Microsoftu a Bungie definitivně rozešly, byla na stole otázka, co bude s populární ságou dál. Jak už dnes víme, nakonec se Master Chiefa ujalo právě nově založené studio 343 Industries, tak tomu ale nemuselo vůbec být. Jedna z relevantních eventualit, s níž si Microsoft pohrával, mohla dokonce znamenat konec série Halo.

Gearbox se v minulosti postaral o PC port Halo: Combat Evolved, a tak měl už se ságou alespoň nějakou zkušenost.

Další možností pak bylo, že by se značky ujal nějaký externí tým. Tím mohlo být studio Gearbox Software, které má na kontě úspěšné datadisky k akci Half-Life i vlastní série jako Brothers in Arms nebo Borderlands. Ale také propadáky jako Aliens: Colonial Marines nebo vydání Duke Nukem Forever. Každopádně to nebyla úplně náhodná volba, protože Gearbox se v minulosti postaral o PC port Halo: Combat Evolved, a tak měl už se ságou alespoň nějakou zkušenost. Dnes už se nedozvíme, zda by autoři s kolísavou formou ve svém snažení uspěli, jestli by se ujali jediné hry, anebo strávili se ságou delší čas. V jejich podání by nicméně Halo 4 nepochybně vypadalo docela jinak.

Sága se v každém případě po rozchodu s Bungie ocitla na rozcestí a bylo otázkou, v jaké podobě a zda vůbec bude pokračovat. Bonnie Ross popsala tehdejší pohled na budoucnost jako nejasný. A nikdo si nebyl jistý, zda Halo 3 nebylo posledním velkým regulérním číslovaným dílem v sérii. Bonnie Ross, která později založila studio 343 Industries pod Microsoftem, zavzpomínala, že první reakce na vlastní interní tým specializující se na Halo nebyla výhradně pozitivní. A ve vedení Microsoftu byli i lidé, kteří ji od tohoto nápadu vyloženě zrazovali. Panovala i obava, zda Microsoft nebude chtít Halo měnit tak, že by mu to mohlo uškodit. V obecné rovině si pak lidé nebyli jistí, zda je vůbec chytré pokračovat v sérii bez Bungie, což jsou všechno pochopitelné obavy.

Bonnie Ross se podle svých slov domnívala, že by šlo o “rouhání”, kdyby cizí tým pracoval na Halo, a naštěstí si prosadila svou.

Právě fakt, že si Microsoft nevěděl se značkou rady, a nebyl si jistý, zda v ní vůbec chce pokračovat, přivedl vedení k nápadu, že by možná stálo za to sérii uzavřít s pomocní externího studia, které by udělalo jednu dvě hry po ODST a Reach a konec. Na rozdíl od nich by ale takové tituly znovu vrátily do hlavní role postavu Master Chiefa. Právě tohoto úkolu se měl ujmout Gearbox. A zbytek příběhu už znáte. Bonnie Ross se podle svých slov domnívala, že by šlo o “rouhání”, kdyby cizí tým pracoval na Halo, a naštěstí si prosadila svou. Neochvějně totiž věřila, že značka má budoucnost a existují další příběhy, které může vyprávět.

Pravdou je, že nejednoznačný konec Halo 3 čistě teoreticky mohl fungovat jako vyvrcholení hlavní řady. Na druhé straně už tehdy bylo jasné, že Halo je mnohem víc než krátká série. Že je to sága s bohatým vesmírem, který se může stát základem pro mnohá další dobrodružství. Už v roce 2009 ostatně vyšla strategie Halo Wars. Naštěstí klíče ke “království” dostala právě Bonnie Ross, která opakovaně prokázala, že je pro věc mimořádně zapálená. Pod jejím vedením se v Microsoftu zformoval nový tým nazvaný 343 Industries, aby Halo nadále rozvíjel. A většina fanoušků je za to zřejmě vděčná.

Série Halo se mohli ujmout autoři Borderlands z Gearboxu

Hlavně ne Gearbox

Závěrem si neodpustím malou poznámku, když dovolíte. Vzhledem k tomu, jak se Gearbox doslova vykašlal na Aliens: Colonial Marines, kterým neměl čas věnovat se pořádně, protože na úkor nich veškerou pozornost soustředil na Borderlands, jsem upřímně rád, že se série Halo nikdy neujal. Není v tom nic osobního vůči Gearboxu. Ale Halo 4 se rodilo přibližně ve stejné době a studio nade vší pochybnost prokázalo, že není schopné, nebo ochotné řídit více projektů stejně zodpovědně a se stejnou péčí. Fanoušci Vetřelců se stali obětí právě takového špatného plánování, když Gearbox větší část Colonial Marines nechal outsourcovat, aby posléze z nešťastného výsledku obviňoval další studia a svaloval vinu na druhé. Možná je tak lepší, když se soustředí jen na své vlastní značky, těm věnuje všechnu lásku a nerozptyluje se dalšími projekty.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru