Sega představila konkurenci série Civilizace

Podobný koncept ozvláštňují taktické souboje a možnost kombinace kultur

20. 8. 2019
Název hry: Humankind Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:
Humankind

Sega během živého přenosu ze zahájení Gamescomu své fanoušky nezklamala a skutečně přivezla jeden nový titul. Jestliže jste ale snad potají doufali v pokračování hororového Vetřelce, tak vás musíme ještě zklamat. Oním překvapením je strategie Humankind, v níž se hráči chopí nadvlády nad jedním z národů, jehož sláva se bude muset hvězd dotýkat.

V Humankind dostanou hráči možnost tvarovat si vlastní civilizaci. Využívat bude možné známých kultur a na základě těch utvářet jedinečné obrazy toho, co by mohlo lidstvo dokázat, kdyby se historie vyvíjela trochu jinak. Fantazii a proměnám se přitom meze rozhodně nekladou. Produktová stránka na Steamu například popisuje scénář, ve kterém hráči začnou ve Starověkém Egyptě a přes Římskou civilizaci a Khmery se stanou například Vikingy. Změny jsou vítané a koneckonců i žádoucí, neboť každá z kultur slibuje přinášet do hratelnosti variabilitu. Průběh hrou bude rozdělen do jednotlivých epoch, v rámci kterých budou moci hráči učinit hned několik podobných rozhodnutí.

Vydání titulu zastřešuje Sega, o vývoj se stará pařížský tým Amplitude Studios, který má ve svém portfoliu sérii 4X strategií Endless Space. A přesně odtud také vítr vane v otázce žánru hry. Humankind bude 4X tahovou strategií s podporou multiplayeru a z popisu hry vyplývá, že by se mohlo jednat o přímého konkurenta známé série Civilizace z pera designéra Sida Meiera.

Boje slibují být taktičtější a v porovnání s Civilizací i komplexnější záležitostí na několik tahů.

Pro splnění podmínek vítězství se musíme vrátit zpět na začátek a ke zmínce o slávě. Popis hry doslova hovoří o tom, že cílem je získat slávu – každý akt, každé morální rozhodnutí či drobnost na cestě vzhůru buduje věhlas národa. A právě hráč a potažmo národ s největším dosahem vlastních činů nakonec vítězí. Sláva přitom nebude jen o budování většího impéria, diplomacii a o obchodu – dojde samozřejmě také i na boj. Zde autoři slibují přítomnost velkých bitev klidně až osmi armád naráz. Boje slibují být taktičtější a v porovnání s Civilizací i komplexnější záležitostí na několik tahů, zde ale ještě autoři šetří bližšími detaily. Jinak v otázce náplně nabídne Humankind klasiku žánru. Na mapě rozdělené na hexagony bude možné zakládat města, přesouvat armády, provádět výzkum a obsazovat stále větší a větší území.

Celé to vypadá zajímavě a hlavně velmi ambiciózně. Reálnou konkurenci série Civilizace postrádá a Humankind by se mohl tuto díru na trhu pokus zaplnit. Sami autoři z Amplitude Studios přitom hovoří o hře jako o jejich opus magnum a netají se tím, že nic většího doposud neudělali. Humankind je pro ně údajně přirozenou evolucí toho, co v posledních letech na herním poli dokázali. Zda to dopadne dobře a zda se tým Firaxis má čeho obávat, to zjistíme nejprve v příštím roce.

# alternativní historie # historie # strategie # tahová

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru