Control, 505 Games, Scenárista Rogue One projevil zájem zfilmovat Control

Scenárista Rogue One projevil zájem zfilmovat Control

Zkušenosti s hrami má z Walking Dead a Prey. Nápad Garyho Whitty se zamlouvá i Remedy

Zdroj: Remedy Entertainment
21. 1. 2020
Název: Control Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 27. 8. 2019

Sedmačtyřicetiletý scenárista Gary Whitta se během své kariéry podepsal pod pouhé tři filmy. Nejčerstvějším zářezem je spin-off Hvězdných válek nazvaný Rogue One, druhým nepříliš povedený sci-fi snímek After Earth režiséra M. Night Shyamalana a třetím Kniha přežití s Denzelem Washingtonem v hlavní roli. Důvod, proč jeho jméno vůbec zmiňujeme, však přímo souvisí s hrami, kde je Whitta o poznání aktivnější a coby vášnivý hráč se podílel na řadě zajímavých projektů. Vedle dokumentů, jako jsou Atari: Game Over či How Video Games Changed the World, pracoval na scénářích ke hrám Back to the Future Part II, Prey a především ke všem řadám adventurní série The Walking Dead od Telltale. Spolupráce se mu očividně zamlouvala a podle svého nejnovějšího vyjádření by u her rád zůstal. Nebránil by se však prolnutí obou světů a na svém Twitteru vyslovil přání, dovést k filmové adaptaci Control od Remedy.

Celá situace vznikla zcela organicky, kdy Whitta vyzval své fanoušky, aby mu v rámci improvizovaného „Ask me anything“ pokládali otázky. Některé se týkaly videoher vzhledem k tomu, že se Whitta svou vášní nijak netají a odpověděl tak například, že jeho nejoblíbenější hrou minulého roku bylo Luigi‘s Mansion 3. Pak ale přišel dotaz od fanouška Noaha, který se zeptal, jaká hra by se podle něj nejlépe hodila ke zfilmování a zda by měl zájem napsat scénář. Whitta obratem odpověděl, že takovou hrou by byl Control a scénáře by se rád ujal. Samo o sobě by to samozřejmě nestačilo, to by se však nesměl po několika hodinách ozvat Thomas Puha, který má v Remedy na starost komunikaci a styk s veřejností. „Pojďme si o tom promluvit,“ napsal Puha jednoduše a v tuto chvíli už pravděpodobně oba pánové rozebírají možnou spolupráci přes soukromé zprávy.

Nakonec, byl to právě Quatnum Break, který byl doprovázen vlastním seriálem a hře nechyběly velmi povedené cut-scény, byť ani ty ve výsledku nestačily, aby se dalo mluvit o masivním úspěchu.

Otázkou samozřejmě je, nakolik by se loňský hit ke zfilmování hodil, ovšem s přihlédnutím k už tak poměrně povedeném příběhu a inspiraci Kubrickem, Lynchem či Del Torem pochybnosti spíš nemáme. Navíc, jak už hráči dávno vědí, Remedy filmovost svých her propagují dlouhé roky a tituly jako Alan Wake a hlavně Quantum Break dokázaly obě média sblížit. Nakonec, byl to právě Quatnum Break, který byl doprovázen vlastním seriálem a hře nechyběly velmi povedené cut-scény, byť ani ty ve výsledku nestačily, aby se dalo mluvit o masivním úspěchu. Proti filmové adaptaci Controlu nicméně hovoří skutečnost, že bez většího rozpočtu by šlo jen těžko náležitě zpracovat všechny psychedelické a gravitaci popírající momenty, čímž by film s největší pravděpodobnosti utrpěl a jeho komornější podání by se hráčům nemuselo zamlouvat. Na druhou stranu nemusí v dnešní době všechno automaticky mířit do kin a s narůstající popularitou streamovacích platforem vzniká prostor i pro menší projekty.

Právě určitý duch nezávislosti a současně i poměrně velké možnosti Remedy by pak mohly být pro myšlenky na zfilmování Controlu rozhodující a vlastně bychom se vůbec nedivili, kdyby z takto prazvláštně navázané spolupráce něco vzniklo. Kdyby to nebyl jen kraťas pro YouTube, nezlobili bychom se.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru