S vývojem Apex Legends pomáhal bývalý profi hráč CS:GO

Streamer Shroud prozradil, že hru testoval dlouhé měsíce před vydáním. Co na ní vylepšil?

11. 2. 2019
Název hry: Apex Legends Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 4. 2. 2019 Platformy: , , Žánr:
Apex Legends

Apex Legends má na svém kontě více než 10 milionů registrovaných účtů a může se pochlubit rovným milionem souběžně hrajících hráčů necelý týden od svého vydání. Na hru pějí chválu nejslavnější streameři, nadšeně o ní píšou redittoři a Twitter je plný poklon směrem k vývojářům z Respawnu. Že to nemůže být náhoda, je jasné komukoliv, kdo dohlédne za první roh a tahle skutečnost se začíná naplno projevovat. Je totiž jisté, že nejde jen o ledajaký free-to-play počin, prostřednictvím kterého si chce Respawn, potažmo EA něco vyzkoušet. Naopak, Apex Legends je precizně vysoustružená záležitost, která vychází z kritických připomínek hráčů ostatních battle royale her a jako kapalina dokonale vyplňuje vzniklé skuliny na trhu. Není se proto čemu divit, že si vývojáři chtěli úspěch co nejvíce pojistit a podle náznaků informací to vypadá, že úzce spolupracovali s přinejmenším jedním světově uznávaným hráčem first person akcí.

Řeč je pochopitelně o bývalém profesionálním hráči Counter-Strike Michaelu Grzesiekovi, kterého zná komunita pod přezdívkou Shroud. Coby streamer platí za jednoho z nejsledovanějších, za což vděčí zejména svému obrovskému talentu na střílečky všeho druhu, a postupně na svých streamerch vyzkoušel PUBG, Blackout i řadu menších battle royale her jako Ring of Elysium nebo Fear the Wolves. Logicky se nyní věnuje také Apexu a rozhodě neskrývá, že se studiem Respawn uzavřel partnerství a stal se jejich mocným marketingovým nástrojem. Během jednoho ze streamů ale prozradil, že s vývojáři spolupracoval už mnohem dříve, hru testoval dlouhé měsíce a zasloužil se o minimálně jednu dramatickou změnu, díky které se ve výsledku Apex tak dobře hraje.

Už v úvodních hodinách po vydání bylo jasné, že Shroud nespustil hru poprvé, vzhledem k jeho výbavě i orientaci na mapě, což záhy potvrdil ve chvíli, kdy se mu i vinou obrovského zájmu nedařilo připojit k serveru. Prozradil, že s vývojáři hodně diskutoval na téma zpětného rázu jednotlivých zbraní, který byl dle jeho slov původně spíše náhodný. To se však Shroudovi během testování tolik nelíbilo a ptal se, zda by bylo možné každé ze zbraní vtisknout vlastní vzorec zpětného rázu, podobně jako tomu je v Counter-Striku. Díky tomu si mohou hráči jednotlivé zbraně lépe osvojit, vědět jasně, co od nich očekávat a hru si ještě více oblíbit. A jak si slavný hráč přál, tak se i ve výsledku stalo. Dlouhé měsíce, o kterých rovněž otevřeně mluvil v jednom z dalších streamů, pak tento prvek a řadu dalších testoval a spolu s ostatními se zaručil o to, že Apex získal za tak krátkou dobu tolik popularity. A pokud jste hru zkoušeli, určitě nám dáte za pravdu, že se právě díky gunplayi stává Apex mnohem více hardcore záležitostí, než může naznačit stylizace či divoká barevná paleta, podobně jako v určitých ohledech klame Fortnite.

Nejvýraznějším rysem je systém komunikace a tzv. pingování, pomocí kterého je možné velmi rychle a pohodlně označovat předměty, lokace i nepřátele a pomáhá zorientovat se ve hře i těm, kdo nemají s žánrem battle royale žádné zkušenosti.

Shroud navíc nebude jediný, kdo se podílel na testování, resp. vývoji hry – ačkoliv o tom další streamer, Dr. DisRespect, nemluví tak otevřeně, je téměř jisté, že i jeho zapojení hrálo velkou roli. Samozřejmě vzhledem k tomu, že má s vývojem vlastní zkušenosti, když coby level designér pracoval ve Sledghammer Games na Call of Duty: Advanced Warfare. I on hraje dnem i nocí Apex a nešetří chválou nejen na střelbu, ale také další prvky, které novinku od Respawnu odlišují od ostatních. Tím nejvýraznějším je systém komunikace a tzv. pingování, pomocí kterého je možné velmi rychle a pohodlně označovat předměty, lokace i nepřátele a pomáhá zorientovat se ve hře i těm, kdo nemají s žánrem battle royale žádné zkušenosti. Oblíbenost Apexu na streamerch Dr. DisRespecta je pak podmíněna i tím, že zápasy netrvají příliš dlouho a vstupuje do nich i rovina tříd jednotlivých postav, s čímž opět nejvýraznější konkurenční tituly nekalkulují. Vzniká tak dostatečně odlišný proud, který se nutně nesnaží soupeřit s ostatními tituly, ale nabízí hodně lákavou alternativu, která je navíc dostupná zdarma.

Na předjímání toho, kam až může aktuální popularita dostat Apex, je ale stále ještě brzy a bude hodně záležet na tom, jak vývojáři zvládnou záležitosti, které mají v Epic Games již plně zvládnuté. Řeč je o rozšiřování zásahu do ryze mainstreamového prostředí hráčů i nehráčů, třeba prostřednictvím tematických skinů, nebo zapojování hudebních či sportovních hvězd. I bez nich je ale jisté, že Respawn dokázal díky dostatečné otevřenosti k hráčům ze dne na den vydat hru, která v následujících několika letech opět naznačí, kudy se bude battle royale ubírat.

# akční # battle royale # sci-fi # titanfall

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru