S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, S.T.A.L.K.E.R. 2 vsadil na Unreal Engine

S.T.A.L.K.E.R. 2 vsadil na Unreal Engine

Technologie má usnadnit vývoj modifikací. Epic exkluzivity se ale prý obávat nemáme

3. 1. 2020
Název: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl Vývojář: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 5. 9. 2024

Problémy sužovaný S.T.A.L.K.E.R. 2 od ukrajinského studia GSC Game Word se znovu hlásí o slovo. Autoři na Twitteru napsali, že pokračování bude skutečně spoléhat na technologii Unreal Engine, o níž se spekulovalo už po obnovení vývoje v roce 2018. Předchozí díly využívaly vlastní X-Ray Engine, který umožnil ve své době hře po grafické stránce značně vyniknout.

Jedním z klíčových faktorů byla i snaha usnadnit tvorbu modifikací a dalších komunitních projektů.

Unreal Engine byl pro vývoje podle jejich slov nejvhodnější volbou. “Umožní nám udělat hru, na kterou čekáte,” napsali ve vzkazu na Twitteru. Jedním z klíčových faktorů byla i snaha usnadnit tvorbu modifikací a dalších komunitních projektů. Ty mají podle autorů pomoci virtuálnímu světu žít, i když budou pracovat na něčem dalším.

Protože Unreal Engine patří Epicu, přirozeně si vývojáři domysleli, o čem asi budou fanoušci spekulovat. Oznámení ale podle nich nemá nic společného s platformami nebo digitálními distribučními kanály. Už dříve se mluvilo o tom, že pokračování zamíří také na konzole.

O hře samotné toho ale stále víme jen velmi málo. Mělo by se jednat o akci s RPG prvky v otevřeném světě. Autoři loni na jaře spustili oficiální web, pochlubili se artworkem nebo hudebním doprovodem. V červnu se pak psalo, že na hře údajně pracuje dosud největší tým v historii a má jít o nákladný projekt, který hodil předchozí verzi do koše a na všem se začalo pracovat od začátku.

V minulosti se rovněž spekulovalo, zda se S.T.A.L.K.E.R. 2 nepokusí přiživit na aktuálních trendech a nepůjde namísto singlové příběhové hry o nějaký on-line persistentní svět nebo dokonce battle royale titul. Tímto směrem se ostatně vypravil jeden z pohrobků starých GSC Game World. Zatímco 4A Games vsadili na příběhovou sérii Metro, jiný ukrajinský tým vzešlý z GSC – Vostok Games – se zaměřil na multiplayerové zážitky.

S.T.A.L.K.E.R. 2 vyjde nejdříve v roce 2021.

Studio vzniklo v roce 2012, a protože nesehnalo dostatek prostředků na hru, která by se mohla svým rozsahem rovnat sérii S.T.A.L.K.E.R., pustilo se do on-line titulů Survarium a později Fear the Wolves. Vše však nasvědčuje tomu, že novinka GSC Game World zůstane věrná pojetí originálu, jak si to fanoušci přejí.

S.T.A.L.K.E.R. 2 vyjde podle předchozích informací nejdříve v příštím roce. Do Černobylu se mezitím můžete vypravit například prostřednictvím nové komunitní kampaně pro Left 4 Dead 2.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, S.T.A.L.K.E.R. 2 vsadil na Unreal Engine

10 let čekání na S.T.A.L.K.E.R. 2

První S.T.A.L.K.E.R. s podtitulem Shadow of Chernobyl od GSC Game World vyšel v roce 2007 a rovněž se rodil dlouho a v bolestech. Hra byla oznámena už v listopadu 2001 a původně měla vyjít o dva roky později. Na výborně přijatý titul “navázal” prequel Clear Sky (2008) a pokračování Call of Pripyat (2009). Jenže pak se dobře namazaný stroj pořádně zadrhl. S.T.A.L.K.E.R. 2 byl oznámen v srpnu 2010, ale pracovat se na něm začalo už o rok dřív a vyjít měl v roce 2012. Mezitím se však počet zaměstnanců zmenšil z 200 na 50. Opakovaně se spekulovalo o problémech, až byl nakonec v roce 2012 projekt formálně zrušen. To už ale bylo samotné studio jen prázdnou skořápkou s dluhy a spoustou sporů. V roce 2011 totiž firma přestala fakticky fungovat, aby se znovu probrala k životu až o tři roky později. V roce 2018 se pak práce na S.T.A.L.K.E.R. 2 znovu rozeběhly.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru