S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, S.T.A.L.K.E.R. 2 se po kritice zbavuje všech NFT

S.T.A.L.K.E.R. 2 se po kritice zbavuje všech NFT

Vývojáři usoudili, že je zbytečné jít proti hráčům. O dalších plánech zatím mlčí

Zdroj: GSC Game World
17. 12. 2021
Název: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl Vývojář: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 5. 9. 2024

Necelé dva dny trvala iniciativa vývojářů z GSC Game World, prodávat NFT ve spojitosti se hrou S.T.A.L.K.E.R. 2. Jak jsme vás informovali včera, prostřednictvím tří tokenů, které měly vstoupit do aukce ještě před koncem letošního roku, mohli hráči dostat možnost nechat si vytvořit vlastní NPC do zmiňované hry. Všichni ostatní se pak mohli těšit na digitální předměty, které by jim v rámci pravidel NFT a blockchainu náležely s potenciálem na nich do budoucna možná i něco vydělat. Jenže i když vývojáři zdůrazňovali, že NFT žádným způsobem nezasáhnou do hratelnosti a půjde výhradně o kosmetické záležitosti, hráči dali hlasitě najevo svůj odmítavý postoj, který lidé z GSC Game World již nechtěli déle ignorovat. V noci na dnešek tak udělali dokonalý obrat a v krátkém prohlášení potvrdili, že celou iniciativu ruší a žádné tokeny se hrou spojeny nebudou.

„Na základě reakcí, které jsme od vás obdrželi, jsme se rozhodli zrušit všechny NFT aktivity ve spojitosti se hrou S.T.A.L.K.E.R. 2. Zájem našich fanoušků a hráčů je pro nás prioritou,“ napsali vývojáři na sociální sítě. Podtrhnuli, že hru vytváří za účelem, aby si ji mohli hráči naplno užít, ať to stojí, co to stojí. „Pokud vám něco není lhostejné, není to lhostejné ani nám,“ uzavřeli svůj vzkaz lidé z GSC Game World. Příspěvek na Twitteru velmi rychle obdržel desetitisíce srdíček, až by jeden řekl, že vývojářům NFT posloužila jako skvělý marketing. Hráči si pochvalují, že vývojáři tak pružně zareagovali na dění kolem hry, odstranili z ní něco, co v tomto prostoru ještě nebylo dostatečně otestováno a opět zavládl klid a dobrá nálada. Jen není v tuto chvíli jasné, jestli se hráči do hry v podobě svého zdigitalizovaného já podívají, nebo zda se včerejším zásahem ruší i tyto plány.

Faktem ovšem zůstává, že ne všichni reagují tak pozitivně na změnu, která vrací zpět do původních kolejí. Stranou rozhodně nemohou zůstat komentáře, které bez ohledu na zapojení, či nezapojení GSC vnímají NFT jako budoucnost a zůstává podle nich otázkou času, než se stanou zcela přirozenou součástí her. Do určité míry může jít o obdobu toho, co ve hrách funguje dlouhé roky – tedy vlastní trh, na kterém se dá s předměty obchodovat a za utržené peníze, které legitimně nelze z ekosystému vyvázat, kupovat jiné předměty. Právo v souladu se specifiky fungování NFT vlastnit daný digitální předmět ale má být podle mnohých velkým lákadlem, po kterém mohou začít hráči sami volat a pro vývojáře by to mohl znamenat sekundární, či spíše terciární přísun peněz, pokud by vybírali poplatky za prodej na vlastní platformě, případně si nechávali platit za výrobu NFT, jako to hodlá dělat studio 22cans ve hře Legacy.

Na každý pád ale prozatím neexistuje shoda, jestli jsou NFT přínosem, nebo jen zbytečným závažím, které s sebou potenciálně přináší i riziko nejrůznějších podvodů a nejasností například při určování ceny konkrétních předmětů. Ačkoliv by mohlo být snadné říci, že cenu určuje trh, už jen možnost vytvořit si další krypto peněženku a anonymně si koupit vlastní NFT jen za účelem vyvolání falešného pocitu, že má vyšší hodnotu, je kontroverzní a velmi rizikové.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru