Grand Theft Auto V, Rockstar Games, Rockstar využije patch od fanouška k vylepšení GTA Online

Rockstar využije patch od fanouška k vylepšení GTA Online

Umí zrychlit načítání hry až o 70 procent. Tvůrce patche obdrží od vývojářů 10 tisíc dolarů

Zdroj: Rockstar
16. 3. 2021
Název: Grand Theft Auto V Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: Datum vydání: 17. 9. 2013

GTA Online se v blízké době dočká vydání důležitého updatu, který by měl výrazně zrychlit načítání. Samo o sobě by nešlo o bůhvíjak zajímavou zprávu, pokud bychom nechtěli například mluvit o tom, že multiplayerová část GTA V je k dispozici už od roku 2013 na konzolích a jen o dva roky méně na počítačích, takže vývojáři měli dostatek času na optimalizaci. Nechceme být ale zbytečně kousaví, protože informace jde ruku v ruce s nezvyklým a o to příjemnějším spojením oficiálního postupu vývojářů a důležité pomoci ze strany komunity. Update totiž bude vycházet z fanouškovského patche, který má zrychlovat načítání hry až o 70 procent, jen nebyl dosud zamýšlen pro přímé použití, ale jen jako studie optimalizace zdrojového kódu.

Nedokončený patch od fanouška s přezdívkou tostercx, zkráceně t0st, se objevil začátkem března na Githubu. Autorovi nedalo spát, že se GTA Online načítá tak dlouho – v jeho případě až kolem šesti minut – a proto se rozhodl zjistit, kde leží příčina. Podle popisu na Githubu přišel na to, že finální kód od Rockstaru není příliš optimalizovaný a během načítání prochází přibližně 10MB JSON soubor s více než 63 000 položkami. Tím skutečným problémem ale bylo zacyklení celého procesu a údajně necelé 2 miliardy kontrol zmiňovaného souboru před tím, než se hra vůbec spustila. Aby toho nebylo málo, hra se načítá z jediného jádra procesoru, což situaci ani trochu nepomáhá, a tak se tostercx pustil do oprav. Výsledkem je optimalizovaný kód, který měl údajně snížit dobu načítání na necelé dvě minuty, sám tostercx ale na Githubu uvedl, že opravoval jen inkriminovanou část a zbytek má k označení optimalizovaný hodně daleko.

Vývojáři potvrdili, že ke spolupráci dojde, ale zůstali zdrženliví v tom, o kolik procent se hra ve výsledku zrychlí, případně kdy bude update k dispozici.

I to ale mělo podle PC Gameru stačit Rockstaru k tomu, aby se nabízeným řešením zabývali a následně se jej rozhodli zahrnout do oficiálního updatu. „Po důkladném prozkoumání můžeme potvrdit, že t0st opravdu objevil aspekt zdrojového kódu, který se vztahuje k načítání PC verze GTA Online a může jej vylepšit,“ uvedli vývojáři. Potvrdili tedy, že ke spolupráci dojde, ale zůstali zdrženliví v tom, o kolik procent se hra ve výsledku zrychlí, případně kdy bude update k dispozici. Na druhou stranu ale veřejně t0stovi poděkovali a chvíli se zdálo, že odměnou za práci, z níž mohou těžit miliony hráčů po celém světě, zůstane jen připsání zásluh.

Sám autor nicméně včera na svém blogu pod analýzou popisované opravy zdrojového kódu uvedl, že od Rockstaru obdržel odměnu ve výši 10 000 dolarů, tedy přibližně 220 000 korun, a to prostřednictvím programu Bug Bounty. Jedná se o iniciativu, skrze kterou vývojáři z Rockstaru už v roce 2017 vyzvali hráče, aby nahlašovali objevené chyby bezpečnostního charakteru, za což mohou dostat peněžitou odměnu. A ačkoliv se v tomto případě jedná o něco trochu jiného, t0st si zřejmě nemůže stěžovat. Názory na výši odměny se nicméně různí a někteří fanoušci poukazují na to, že je až úsměvně nízká.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru