Grand Theft Auto V, Rockstar Games, Rockstar vyřešil problém s cheatery v GTA Online

Rockstar vyřešil problém s cheatery v GTA Online

Nebo alespoň ten nejzávažnější z nich. Hráči na PC i jejich účty by nyní měli být v bezpečí

Zdroj: Rockstar Games
Název: Grand Theft Auto V Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: Datum vydání: 17. 9. 2013

Před dvěma týdny narazili hráči GTA Online na PC na chybu, která ohrožovala nejen jejich rozehranou hru a účty, ale potenciálně i jejich počítače. Podle mnohých šlo o dosud největší problém s cheatery, který souvisel s nebezpečným exploitem a mohl mít za následek nejen zabanování hráčů, jelikož se v komunitě začalo zmiňovat i možné spuštění vzdáleného kódu. Chyba se hojně řešila, ale Samotný Rockstar se nicméně k tomuto problému dlouho nijak nevyjadřoval, ačkoli z komunity zaznívaly hlasy, že o chybě ví a samozřejmě se na opravě pracuje. Mlčení skončilo a naštěstí se zdá, že i celá tato nepříjemná situace.

Celá záležitost se obsáhle probírala na diskuzním fóru GTAForums a upozorňoval na například i uživatel TezFunz2, jeden ze specialistů přes sérii GTA a další hry od Rockstaru, nebo Speyedr, autor nástroje proti cheatování Guardian. Oba doporučili hráčům na PC raději vůbec nehrát, aby ochránili alespoň své účty, když se neprokázalo, že by skutečně došlo k poškozením počítače a jiným vážnějším důsledkům. Speyedr kvůli tomu raději dočasně znepřístupnil svůj nástroj, protože se obával jeho zneužití. Rockstar se nakonec v problému vyjádřil až 24. ledna: „Jsme si vědomi nových exploitů v GTA Online pro PC, které chceme vyřešit v nadcházející plánované bezpečnostní aktualizaci titulu.“ Jak slíbili, tak naštěstí i splnili.

Nejnovější aktualizace z 1. února podle všeho dala vše skutečně do pořádku, jak hráči zatím poznamenávají fóru, Twitteru nebo Redditu. Vedle běžných vylepšení stability a výkonu byla v rámci aktualizace 1.66 hlavním cílem právě bezpečnost, jak se můžeme dočíst v poznámkách od Rockstaru. Do hry byl implementován nový datový protokol pro lepší zabezpečení relací a další bod konkrétně zmiňuje problém s narušováním hry třetí stranou včetně manipulace se statistikami hráčů nebo jejich vyhazováním ze hry.

Netrvalo to dlouho a objevily se otázky, zda se vše skutečně vyřešilo, k čemuž se vyjádřil i již zmíněný TezFunz2, podle něhož by mělo být nyní skutečně bezpečné hrát. Jak ale doplnil, problém s exploitem byl sice vyřešen, ale samozřejmě to neznamená, že by se tím vyřešil i problém s cheatováním a hackováním. Zásah do síťového kódu ovšem zkomplikoval práci na nástroji Guardian, nicméně Speyedr si je vědom toho, že bez toho by se tato komplikovaná záležitost neobešla. Jeho nástroj z toho důvodu není plně funkční, ale už se pustil do zkoumání změn a hodlá se co nejdříve vrhnout na opravy a úpravy, aby byl Guardian opět provozuschopný.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru