Rockstar otevírá 200 nových pozic napříč pobočkami

Rockstar otevírá 200 nových pozic napříč pobočkami

Hráči jsou přesvědčení o tom, že vývoj GTA 6 jede na plné obrátky

Zdroj: Rockstar
22. 2. 2019

Je to možná k nevíře, ale od vydání stále velmi populárního GTA V uběhne letos už dlouhých šest let. Skutečně, hra ve své původní verzi pro Xbox 360 a PlayStation 3 vyšla 17. listopadu 2013 a čekání na další pokračování je oficiálně nejdelší v historii celé série. Při pohledu zpět je přinejmenším úsměvné, že GTA III a Vice City dělil pouhý rok a v případě San Andreas to byly roky dva, je ale samozřejmě nutné brát v úvahu rozsah jednotlivých dílů, který povážlivě narůstá a s tím i časové nároky na finalizaci jednotlivých projektů. Abychom tedy linii dokončili, na GTA IV čekali hráči 4 roky, na vydání GTA V příznačných 5 let a v případě šestého dílu napočítáme určitě víc než sedmiletou přestávku. Navzdory těmto temným vyhlídkám ale můžeme konstatovat, že se ve studiích Rockstaru začalo něco dít, a ačkoliv je každému nad slunce jasné, že GTA VI vzniká, je cosi uspokojujícího na tom, mít zvýšenou frekvenci pracovního nasazení alespoň nepřímo potvrzenou.

Přesvědčení, že se po vydání Red Dead Redemption 2 dávají soukolí vývoje v Rockstaru zase plně do pohybu, vychází z inzerátů nově otevřených pozic v deseti pobočkách společnosti, prostřednictvím kterých chce renomované studio najmout 200 nových zaměstnanců. Konkrétně se bavíme například o studiích Rockstar North, Rockstar Toronto, Rockstar New England nebo Rockstar India a povzbuzující pro hráče může být i fakt, že se drtivá většina pozic přímo týká vlastního vývoje. Poptávka je po programátorech, kodérech, skriptařích, graficích nebo animátorech a zajímavé jsou i detaily jednotlivých inzerátů. Ačkoliv by si nikdo v Rockstaru nedovolil, vyzradit v nich přespříliš, můžeme už nyní minimálně předjímat, že vznikající titul bude zasazen do moderní doby.

V inzerátu na grafika, který se má zabývat dopravními prostředky, je kladen důraz na skutečnost, že vozidlo nebude ve hře plnit pouze transportní roli, ale stane se součástí hráčovy identity.

Dáme-li stranou již zmiňované GTA VI, můžeme se opatrně bavit také o Bully 2, které je rovněž zmiňováno v nejrůznějších spekulacích, na každý pád by v jedné či druhé hře musela být auta a motorky. Alespoň to naznačuje poptávka po grafikovi, který se má zabývat dopravními prostředky, v popisu se nicméně také uvádí, že dané vozidlo nebude ve hře plnit pouze transportní roli, ale stane se součástí hráčovy identity, což – logicky – mnohem přiléhavěji sedí právě na Grand Theft Auto. Také inzerát na grafika herního prostředí dává případným zájemcům jasně najevo, že se práce bude týkat jednoho z největších open-worldů napříč celým odvětvím, a i to je pole, ve kterém GTA nad Bully jasně dominuje. Přidáme-li k tomu pak ještě požadavky na vytvoření živoucího a realitě co nejblíže podobného světa, není se čemu divit, že hráči chápou mohutné posilování jednotlivých týmů jako jasný signál, na jehož konci má být právě Grand Theft Auto VI.

Nadšení ale musíme brzdit i z toho důvodu, že celou řadu nových pracovních míst chtějí v Rockstaru obsadit lidmi, kteří jsou schopní vyvíjet nové technologie nebo s nimi pracovat, případně posouvat hranice možností stávajícího enginu. To jde samozřejmě ruku v ruce s očekávaným příchodem nových konzolí, a vzhledem k tomu, že to v letošním roce vypadá maximálně tak na jejich otevřenější příslib, je jasné, že GTA VI – ani, co se týká svého oznámení – určitě není za rohem. Odpovídalo by to i spekulacím z roku 2016, které jsou dobře shrnuty například ve videu na YouTube kanále Inside Gaming. Mluví se v něm o již opuštěných ochranných známkách GTA: Tokyo, GTA: Bogotá a GTA: Sin City, stejně jako o tom, že v době, kdy video vzniklo, mělo být GTA VI ve fázi rané předprodukce. Po třech letech tak mohou mít za sebou vývojáři několik významných milníků a pokračují v plnění stanoveného plánu.

Jediné, co bychom ještě mohli k celé zprávě dodat, je poukázání na to, že si Take-Two během loňského února registrovalo ochrannou známku na GTA, ovšem se stylizovaným logem druhého dílu, což by teoreticky mohlo naznačovat i moderní remake nebo reboot celé značky. Tyhle spekulace ale zatím nechme v klidu spát.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru