Režisér Warcraftu napsal scénář podle hry Full Throttle

Režisér Warcraftu napsal scénář podle hry Full Throttle

Můžete si ho zdarma stáhnout a sami přečíst. Duncan Jones tak řešil autorský blok

Zdroj: LucasArts
12. 1. 2021

Režisér a scenárista Duncan Jones napsal scénář filmu podle videohry Full Throttle od LucasArts z roku 1995. Syn Davida Bowieho, který je podepsaný pod snímky jako Warcraft: První střet, Moon nebo Mute, se netají svou láskou k videohrám a podílel se třeba i na videích pro hru Republic: The Revolution. Jak se nyní pochlubil, ve volném čase napsal zmíněný scénář k neexistujícímu filmu podle adventury Full Throttle.

Inspirovala ho k tomu neoficiální animace, kterou skoro před rokem vytvořilo studio Red Knuckles. Ta prezentovala, jak by mohla hra vypadat, kdyby vyšla nyní. Upozorňoval na ni i původní autor Full Throttle Tim Schafer. Jonese video dostalo, protože hru podle svých slov opravdu miloval. A tak, když se mu nedařilo pohnout s jiným projektem, pustil se do psaní scénáře k filmu, který ani nemá být. Ale mohl by…

Ba co víc, scénář dal volně k dispozici. Můžete si ho celý přečíst, má 94 stránek a podle prvních ohlasů je prý opravdu dobrý. V některých místech se údajně odchyluje od předlohy, jinde zase něco přidává, ale jinak je věrný originálu. My jsme se ale k němu zatím nedostali. 

A teď se nabízí otázka, proč to všechno vlastně udělal. Je to skutečně jen osobní iniciativa, kterou nic nesleduje a řešil jejím prostřednictvím autorský blok. Anebo přeci jen ve skrytu duše tajně doufá, že si projektu někdo všimne a hotový scénář by se mohl stát impulsem k rozjetí plánů na skutečnou adaptaci?

A někdo si už všiml. Autor hry Tim Schafer nápad na Twitteru pochválil. Napsal, že si přál, aby letošek byl lepší než loňský rok, ale nečekal, že Duncan Jones sám spontánně napíše celý scénář. Jones prohlásil, že když nic jiného, dal mu projekt šanci udělat akční komedii.

Adventura Full Throttle vyšla v dubnu 1995. V roce 2017 se pak dočkala oficiálního remasteru od studia Double Fine Productions, které založil Tim Schafer. Vylepšená verze vyšla na PC, Mac, Linux, PS4 i Vitu a později dorazila také na Xbox One. Přinesla lepší grafiku, zvuk i ovládání a komentář od vývojářů. Je tu možné přepínat mezi původní a modernizovanou podobou.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru